Reunió Comissaria General de Mobilitat de 9 d’octubre

Resum de la reunió entre els Comandament de la Comissaria General de Mobilitat i les organitzacions sindicals representatives del cos de mossos d'esquadra

Sabadell, 13 d’octubre del 2019.-

El 9 d’octubre ha tingut lloc la reunió entre els Comandaments de la Comissaria General de Mobilitat i les organitzacions sindicals representatives del cos de mossos d’esquadra. A continuació us fem un resum dels punts tractats.

  • Concurs de trànsit.

Tot i que manifesten que el concurs és una prioritat, no podem dir encara que s’hagi posposat. Bàsicament perquè després de tres anys de retard encara no es coneix quina ha de ser la data de publicació, així com tampoc quantes places sortiran. Des de la Comissaria se’ns comunica que s’ha sol·licitat augmentar el número de places en el proper concurs, però no saben dir-nos el resultat total

Tot i que SAP-FEPOL ho ha demanat repetides vegades, la Comissaria al curs de l’ISPC no diferenciarà entre nivells 2 i 3 i no resoldrà el concurs amb anterioritat per tots aquells efectius que ja estan a l’especialitat o que tornen a trànsit.

Des de la nostra organització hem demanat que, per aquells efectius que després d’un temps fora volen tornar, puguin tornar a fer el curs a l’ISPC o, en el seu defecte, un curs d’actualització. Des de la Comissaria valoraran aquesta petició en el cas que siguin pocs els efectius afectats.

  • Tancament del 30% dels sectors de trànsit.

La Comissaria General continua amb la intenció de desertitzar els sis sectors afectats fins que marxin tots els efectius. A l’efecte no convocaran ni cobriran noves places al concurs.

  • PGA

Des de la nostra organització sindical denunciem la baixa mitjana de nota del PGA respecte altres especialitats del cos. Des de la Comissaria neguen que la mitjana sigui més baixa, la qual ubiquen entre el 3,2 (banda mínima) i el 3,6 (banda alta).

  • Parc mòbil

Segons ens informa la Comissaria Genera, durant el 2020 que es licitaran quatre-cents (400) vehicles, dels quals uns cent-vint (120) seran per a l’especialitat de trànsit. A curt termini es licitaran trenta (30) xenons, vint (20) bòxers i dinou (19) cotxes. Així mateix el SCT ha pagat quatre vehicles espiells que ja estan operatius. Així mateix abans del 2020 hi haurà deu espiells més amb un rènting de quatre anys.

Des del SAP-FEPOL hem sol·licitat que en el plec de càrrecs de la licitació es faci constar que els vehicles vinguin amb pintura d’alta visibilitat (resposta afirmativa), que portin inclòs el material de treball de carretera (resposta afirmativa), que es tinguin en compte les propostes de millores que des de la nostra organització sindical hem vingut reclamant i que es doti als vehicles de desfibril·ladors (suposa un increment pressupostari i miraran què poden fer).

Per altra banda, la nostra organització ha demanat que els vehicles siguin de la marca SEAT model TARRACO, així com també que tots els sectors tinguin (com a mínim) una XENON. Hem demanat la possibilitat de treballar amb diferents tipus de motocicleta (cosa que s’estudiarà) i que s’arreglin els problemes de gasos/intoxicació de l’habitacle dels vehicles pel seu mal estat. La Comissaria ens ha manifestat que no es recompraran els vehicles que tinguin el rènting a punt de caducar, alhora que estudiaran la proposta de l’ús de bateries alternatives per poder aturar el motor de les XENON mentre es realitzen els controls.

  • Uniformitat

Des de la Comissaria ens informen que no estan estudiant canviar les jaquetes de motorista, que la gorra de beisbol encara està en fase d’estudi i valoració per part de la Prefectura. Per altra banda, la mateixa Prefectura no considera idònia la dotació per als efectius de trànsit de la funda de l’arma, tipus pernera.

En relació als guants antitall en dues setmanes s’hauran acabat de fer els amidaments. Un cop es faci el canvi d’uniformitat, els pantalons per a l’especialitat seran iguals com els de seguretat ciutadana (no seran ni de pinces, ni viscoelàstics, ni com els de motorista).

Des de la nostra organització sindical hem posat sobre la taula que els pantalons vinguin amb una sola franja reflectant, a la qual cosa la Comissaria, després de deixar clar que no tenen res a veure en aquesta decisió, confirmaran si els pantalons venen amb una o dues franges reflectants.

SAP-FEPOL reclama que botes per a l’estiu, diferents que per a l’hivern, així com també hem tornat a demanar roba per als vectors amb totes les mesures de seguretat (ho estudiaran).

  • Planificació i servei diari.

Des de la nostra organització sindical hem sol·licitat que els permisos d’assumptes personals de Nadal en tingui en compte l’escamot de reforç com un escamot propi i diferenciat, cosa que tindran en compte.

Així mateix, hem proposat que des de les ART es demani als especialistes quin torn prefereixen fer en la setmana de reforç (R), cosa que ens han derivats als diferents sectors.

Des del SAP-FEPOL també hem reclamat que els efectius de trànsit deixin de fer el POE Habitatge, a la qual cosa (si bé nosaltres hem assegurat que no és cert) la Comissaria ens ha assegurat que es fan els mínims.

Per últim, en quan a planificació i servei, des del SAP-FEPOL hem demanat que els Caporals deixin de fer funcions de sergent de guàrdia durant el torn de nit, a la qual cosa ens han contestat que no. És per això que des de la nostra organització sindical reclamem que per aquests efectius es contempli una compensació.

  • Futura dependències de les ART.

Des de la Comissaria han sol·licitat que aquestes ART depenguin de la Divisió de Trànsit com a Servei Central.

  • Hores extraordinàries.

Des de la nostra organització sindical hem tornat a reclamar que, en tant que fan el servei planificat, es permeti als especialistes fer hores extraordinàries del POE Antiterrorista. La Comissaria ha donat llum verda a aquesta reclamació i per tant els efectius policials ja les poden demanar.

Per altra banda, i tal i com venim fent en els darrers anys per la manca d’efectius que ens té #sotamínims, hem exigit que no es buidi el servei ordinari per fer dispositius que abans es feien amb serveis extraordinaris (servei tascó, intersectorials, campanyes del SCT, etc.). La resposta per part de la Comissaria torna a ser negativa.

Aquestes han estat les qüestions més rellevants tractades a la reunió Des del SAP-FEPOL, si bé observem un canvi de tendència en positiu a la Comissaria General de Mobilitat, hem de continuar essent contundents en la defensa dels drets dels especialistes ja que encara hi ha molt camí per recórrer.

Per últim! La nostra organització sindical torna a demostrar ser el sindicat referent a trànsit essent l’organització que ha defensat la millora de les condicions laborals dels especialistes. En cas que vulgueu una ampliació de la informació poseu-vos en contacte amb els nostres delegats i delegades.

Número de comunicat:
C-141/2019
Data: 
13/10/2019
Enllaç a PDF:
Clica aquí per descarregar-lo


Send this to a friend