Davant l’adquisició d’un nou parc mòbil no es pot prorrogar l’arrendament de vehicles del 2015

Després de la noticia de la incorporació immediata de nous vehicles, demanem que no es prorrogui l'arrendament dels vehicles del 2015 i que siguin ràpidament substituits.

Barcelona, 21 de de setembre del 2020.-

La setmana passada, els mitjans de comunicació es feien ressò de l’adquisició d’un nou parc mòbil per al cos de mossos d’esquadra. A l’efecte, la Secretaria de Trànsit del SAP- FEPOL, al llarg dels darrers anys, ha estat constantment denunciant l’estat lamentable que presentaven alguns dels nostres vehicles.

A més la nostra organització sindical, des de la compra mateixa dels últims vehicles, va manifestar que la seva adquisició era errònia, ja que aquests no s’adequaven a les necessitats policials de l’especialitat, alhora que tampoc eren adients -ni mecànicament ni funcional- a les exigències de trànsit. Esperem per tant, que aquesta vegada es tingui en compte l’opinió dels especialistes per adequar els nous vehicles a les necessitats operatives.

A dia d’avui tenim XENONS velles, en un estat lamentable, elevadament contaminants i (tal i com vam denunciar el 19 de desembre del 2019) es van arribar a comprar quan estaven molt passades de quilòmetres. Curiosament, un mes més tard d’haver-se comprat, moria la XENON CME9295 amb 489.904 quilòmetres.

L’especialitat disposa també d’unes BOXER que no s’utilitzen per la manca d’especialistes i que també presenten un estat molt deficient. I per últim, els PÉNTAX i els QUÀSARS es troben en una situació límit que fins i tot, utilitzar-los suposen un risc per als especialistes i les especialistes.

És per això que davant l’anunci de nous vehicles per al cos de mossos d’esquadra, des de la Secretaria de Trànsit del SAP-FEPOL esperem que tots aquests (els vells) siguin retirats i donats de baixa ja que, de no fer-ho no es millorarà com cal el parc mòbil de l’especialitat.

I diguem això, perquè ens xoca que davant l’anunci publicat la setmana passada, s’hagi prorrogat l’arrendament fins el 31 de desembre del 2020, de setanta-quatre (74) turismes del parc mòbil de la nostra especialitat. Setanta-quatre (74) vehicles de trànsit que seguiran circulant malgrat alguns d’ells presenten un estat no apte per al servei.

A la nostra organització sindical se li fa difícil entendre aquestes decisions, més tenint en compte que molts dels vehicles prorrogats tenen un historial de constants avaries. A títol d’exemple i com a mostra de l’estat actual, denunciem que el Sector de Trànsit de Mollet sobrevisqui amb vehicles prestats d’altres sectors de trànsit, que també alhora es troben en una situació molt delicada.

És per això que la nostra organització sindical insta a la Direcció de Serveis del Departament d’Interior a replantejar-se la decisió presa sobre el perllongament de l’arrendament de vehicles adquirits l’any 2015. L’estat actual d’aquests no ho aconsella i és preferible buscar altres mesures alternatives que millorin (encara que del tot és impossible) la situació actual que pateixen tots els sectors de trànsit, sense generar una despesa econòmica que serà del tot inútil, en quan seguirem tenint els vehicles al taller o morint com li va passar a la XENON CME9295.

Número de comunicat:
C-157/2020
Data: 
21/09/2020


Send this to a friend