TRÀNSIT 
Igualada: incidències d’un dels sectors de trànsit que la DGP vol eliminar  
Demanem que es mantinguin oberts tots els sectors, i se’ls proveeixi dels efectius que els hi correspon.        
 


El servei de prevenció, regulació i seguretat viària que s’està donant a les carreteres catalanes és, per dir-ho suaument, no arriba als mínims.
Pel que fa al nombre d’efectius a peu de carretera és pèssim als 6 sectors que s’estan desertitzant, com a conseqüència del model actual promogut per la Comissaria de Mobilitat: Olot, Sant Feliu de Guíxols, Mataró, Montblanc, Mora d’Ebre i Igualada.


Al Sector de trànsit d’Igualada estem advertint unes planificacions tant estranyes com buides d’especialistes, com a exemple:

Durant el torn de nit del dimecres 22 de desembre no hi ha cap efectiu planificat del sector d’Igualada, surt planificat un indicatiu que correspon a Igualada, el Quassar-630.
Fins aquí normal. El problema es que  aquest indicatiu, que hauria de fer tot el seu patrullatge pel sector d’Igualada, té planificat tot el seu servei en el sector de Manresa, juntament amb  una altra patrulla de Manresa. Per què se li assigna un indicatiu d’Igualada, ens preguntem?


Durant el torn Tarda/Nit del dissabte 25 de desembre, on hi ha 1 efectiu planificat del sector d’Igualada, que havia de formar patrulla amb 1 efectiu dels 5 que hi havia en aquest torn al sector de Manresa, surt planificat un indicatiu que correspon a Igualada, el Quassar-630.
Fins aquí, també normal. Aquest indicatiu, que hauria de fer tot el seu patrullatge pel sector d’Igualada, té planificat tot el seu servei en el sector de Manresa. Havent-hi dues patrulles al sector de Manresa, per què no realitza el seu serveis preventius al sector d’Igualada?


Durant el torn Tarda/Nit del diumenge 26 de desembre, on hi ha 1 efectiu planificat del sector d’Igualada, que havia de formar patrulla amb 1 efectiu dels 5 que hi havia en aquest torn al sector de Manresa, surt planificat un indicatiu que correspon a Igualada, el Quassar-630.
Fins aquí, també normal. El problema és que  aquest indicatiu, que hauria de fer tot el seu patrullatge pel sector d’Igualada, té planificat tot el seu servei en el sector de Manresa. Havent-hi dues patrulles en el sector de Manresa, per què no realitza el seu serveis preventius al sector d’Igualada?


Durant el torn nit del dilluns 27 de desembre, no hi ha cap efectiu planificat del sector d’Igualada, aquest sector es queda, un altre torn, sense patrullatge preventiu de trànsit, perquè, en aquest cas, l’única patrulla de trànsit Manresa es queda al seu Sector (que comprèn 4 comarques de gran extensió; Bages, Moianès, Berguedà i Solsonès). Durant el servei, a les 23:40h, es produeix un accident amb 3 vehicles implicats i 2 ferits greus a la C-15 pk43’500 –terme municipal de La Pobla de Claramunt.
USC Igualada no podia anar perquè estava fent les  tasques de l’especialitat de trànsit a l’A2 (vehicle a la fugida amb alcoholèmia positiva que va acabar amb un detingut), i l’única patrulla de trànsit Manresa, que hi havia en el torn de nit, estava cobrint un accident a Llovera (Solsonès), perquè no hi havia cap patrulla d’USC a l’ABP de Solsona. Bombers i SEM sol·liciten urgentment una patrulla de trànsit per la perillositat de l’actuació.
Finalment SCO va haver
d'enviar una patrulla del sector de Trànsit de Vilafranca del Penedès (ART Metro Sud) que es va fer càrrec de l’accident, i vector del torn matí del sector de Manresa s’està fent càrrec de l’Atestat. Vestim un sant per desvestir-ne, no un, si no 3 més.

Aquest són clars exemples, tots ells en menys d’una setmana i en un sol sector dels que estan deixant morir, Igualada, del futur que li espera a totes les comarques que es quedin sense el sector de trànsit. No exagerem, és un futur sense prevenció ni seguretat viària, un futur que afecta negativament a tot el CME (des de USC fins ARRO, passant per les investigacions), així com també altres cossos policials, i un futur, no gris si no negre, on el temps de resposta augmentarà exponencialment, posant en perill, no només els usuaris de les vies dels sectors que es volen eliminar, si no  i de retruc, la resta de vies que quedaran desateses com es mereixen i altres membres de cossos d’emergències i manteniment de carreteres de la Generalitat de Catalunya.

Des de la Secció Sindical de l’Especialitat de Trànsit del SAP-FEPOL, en relació a la revisió que estan duent a terme de l’actual model de trànsit que vol tancar el 30% dels sectors de trànsit existents, i que durant la reunió mantinguda amb vostè i amb el Director del Servei Català de Trànsit li vam fer arribar, li demanem, però també exigim, a que prengui la decisió més encertada, i que no només tingui en compte els efectius, si no que valori que per fer una bona prevenció i una bona seguretat viària els sectors proposat haurien de continuar donant el servei, incrementant notablement els seus efectius. Tots les persones que viuen a Catalunya es mereixen un servei equitatiu, siguin de la població que siguin.

 

Per tot l’exposat i explicat en aquest escrit, li tornem a demanar que revisin el tancament dels sectors de trànsit, deixant-los en funcionament i dotant-los dels efectius que la pròpia RLT del CME marcava en un inici, així, tots les persones que viuen a Catalunya tindran un mateix servei de prevenció i seguretat viària.

 

 
NÚMERO DE COMUNICAT:Escrit E-94 
DATA:29 de Desembre de 2021
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies