CAMP DE TARRAGONA, COMUNICATS 
Reunió Regional del Camp de Tarragona de 6 de novembre 
Nova reunió entre els comandaments operatius de la RPCT, els Serveis d’Administració i les organitzacions sindicals amb representació al Consell de la Policia. Novament SAP i SME defensem els punts de manera conjunta.  
 
Tarragona, 8 de novembre del 2024.-
 
En data de 6 de novembre s’ha celebrat la reunió regional de la RP del Camp de Tarragona a la qual hi van assistir el comandaments operatius, els serveis d’administració i les organitzacions sindicals representatives. Des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) us fem un resum dels punts que es van tractar.

Primer.- Qüestions  d’Administració General.
En referència al parc mòbil se’ns comunica que a partir de desembre del 2024 i fins el mes d’abril del 2025 està prevista una partida de 529 vehicles, majoritàriament logotipats. També es preveuen 330 vehicles híbrids i elèctrics, motiu pel qual també s’han licitat 170 punts de carregar per a tota Catalunya. Respecte al Camp de Tarragona seran els primers a l’ABP de Reus i a l’ABP del Vendrell.

Segon.- Qüestions Operatives generals.
Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL hem demanat si fos possible intercanviar de tant en tant els vehicles de FURA, per evitar ser tant reconeguts.   Se’ns manifesta que aquesta és una pràctica que ja es fa i, si la demaneu entre les unitats mateixes no hi ha cap problema.

En quan a oferiments provisionals, se’ns informa que s’està demanant cobrir les places de Cap de la CD de Falset (a ocupar a ser possible per un Sotsinspector/a), Cap d’OAC de El Vendrell, Cap de Suport de la Comissaria de Tarragona, Caporal d’UI Tarragona, cinc places de FURA Reus, nou places d’UI Tarragona i una de Sotscap de la CD de Torredembarra.

Tercer.- Comissaria de Districte de Salou.
Respecte el vehicle d’Argot Nucli, des del SAP i des de l’SME hem tornat a denunciar el seu  estat i a reclamar la substitució. Els Caps operatius ens tornen a reiterar que en el moment que sigui possible substituir-lo el substituiran. Mentrestant intentaran fer algun canvi amb un altre vehicle de la Regió. Des d’ambdues organitzacions sindicals recordem que aquest és un tema que ja fa massa temps que venim denunciant  en totes les reunions (aportant en alguna fins i tot, fotografies de l’estat del vehicle).

Per altra banda ens comuniquen que properament arribaran cinc càmeres fotogràfiques, dues de les quals aniran per a ressenyes i per Argot Nucli. Estarem pendents que sigui així.

Segons se’ns informa i després de sis setmanes, la porta d’accés ja estaria arreglada. Mirarem que tot estigui correcte. En quant a la porta de accés a l’OAC es confirma novament que segueix espatllada i que serà la pròpia Administració la qui es farà càrrec del canvi malgrat encara no hi ha data. En quan a la porta lateral se’ns comenta que quan els mòduls ja no estiguin s’executaran les obres.

Tornem a denunciar la manca d’espai que es produeix en el menjador, així com també la falta de forn, nevera i microones. De la nostra denúncia en són coneixedors i se’ns comunica que, mentre l’ARRO no es traslladi a Gavarres poca cosa més es pot fer. L’única cosa que podrien demanar (previ informe del Cap de la CD) és un microones més. Des del SAP i des de l’SME anunciem que, si no es compleixen les mínimes condicions de treball es denunciarà aquest tema davant la Inspecció de Treball de la Seguretat Social.

Quart. Comissaria de Tarragona.
S’està buscat un suport per al servei porta de la comissaria a poder ser, algun efectiu que estigui en situació de segona activitat. En quan als oferiments per cobrir de manera provisional places a la Unitat d’investigació, des del SAP i des de l’SME hem defensat la seva necessitat, justificant-ho en l’increment de la càrrega de treball.

En cap cas podem esperar a la convocatòria i resolució d’un concurs de provisió ja que, a dia d’avui el que s’està fent es sobrecarregar als investigadors que estan treballant en aquesta destinació. Per tant esperem una reacció ràpida.


Cinquè.- Comissaria de Torredembarra.
Seguim denunciant les moltes mancances que pateix aquesta Comissaria, especialment la manca de vehicles o les males condicions dels vehicles actuals. La justificació que ens dona l’Administració és que els vehicles que van venir cedits van arribar amb molts quilòmetres i una falta de revisió.

Tot sembla indicar que s’incorporaran dues administratives a la Comissaria amb horari de dilluns a divendres. Només resta passar-hi per Acord de Govern i donar d’alta aquestes dues places a la Relació de Llocs de Treball (RLT).

En quan a la cobertura mínima d’aquesta Comissaria, la qual hem denunciat reiteradament la seva insuficiència (darrer comunicat de 18 d’abril del 2024), se’ns confirma que ja està creada la RLT la qual contempla seixanta-tres (63) efectius per aquesta destinació. A dia d’avui en són quaranta-nou (49).

Sisè.- Comissaria del Vendrell.
De les obres de millora de la comissaria (climatització i refrigeració) ja estaria en marxa la darrera fase., Així mateix, i després que s’hagi hagut de denunciar reiteradament el mal funcionament de la fotocopiadora, se’ns informa que possiblement a partir del 2025 hi haurà un pla de renovació. Serà la CGTIC qui decidirà el canvi del maquinari en funció de la seva antiguitat, les seves incidències i el volum de feina. Per tant, veient l’historial d’aquesta màquina estem segurs que la del Vendrell serà de les primeres màquines a substituir. Esperem que no sigui a finals del 2025!

Tornem a traslladar el mal funcionament de les dutxes (se les tornaran a mirar) i tornem a denunciar el mal estat dels vehicles de paisà els quals es passen més temps al taller que no pas a les comissaries en disponibilitat dels efectius policials. Aquesta dinàmica està afectant negativament en el servei. Respecte aquesta situació des de la Regió s’intentarà donar suport, deixant alguns vehicles sempre i quan es retornin en bon estat.

En quan a la porta de sortida de vehicles, se’ns reconeix que aquest és un mal endèmic i per això, durant el 2025 s’estudiarà la reforma d’aquesta porta. Des d’ambdues organitzacions sindicals lamentem la lentitud amb la qual es miren les deficiències que des dels dos sindicats denunciem. No pot ser que una qüestió denunciada reiteradament costi tant de solucionar.

Setè.- Comissaria de Cambrils.
Cambrils és una altra comissaria de la Regió que té problemes amb les portes! Fins a tal punt el problema s’ha eternitzat que des d’ambdues organitzacions sindicals hem demanat una furgoneta més petita per fer el trasllat de persones detingudes (no n’han trobada cap). Se’ns informa que repararan la porta i que s’està treballant per fer-ho de manera urgent.

Vuitè. Comissaria de Reus.
Després d’haver denunciat per activa i per passiva la manca de cascs de motoristes, Administració ens manifesta que l’única cosa que es pot fer és cedir a Reus els sis cascs d’URMA fins que no arribin els nous. Des del SAP i des de l’SME considerem un despropòsit aquesta qüestió ja que fa més d’un any que aquests cascs estaven demanats i encara no hi ha hagut ningú que ens hagi donat una explicació clara sobre què ha pogut passar.

Respecte els punts de càrrega elèctrica per a vehicles se’ns recorda que només serà d’accés per a vehicles oficials i en cap cas es permetrà la càrrega de vehicles particulars.

Des del SAP i des de l’SME hem tornat a demanar més ordinadors i tauletes per fer tasques policials (minutes, notes informatives, etc.). Se’ns respon que mitjançant informe, si demana i es compleixen requisits, es fa efectiu. Respecte la manca de vehicles que pateix també aquesta destinació se’ns dona la mateixa resposta que la de la resta de comissaries. Cal esperar a l’arribada dels nous vehicles.

Novè.- Comissaria de Falset.
En quan a la tala d’arbres del pàrquing exterior se’ns informa que s’ha fet per una qüestió de seguretat de la pròpia comissaria. Per altra i respecte els vehicles comissats, el Cap de la Regió ens comunica que dels tres vehicles, dos d’ells ja estan autoritzats. Per tant només en quedarà un. No obstant se’ns recorda que autoritzar aquests vehicles és competència del jutjat.

Aquestes són les qüestions que hem tractat en aquesta reunió. Com a tret general d’aquestes reunions, des d’ambdues organitzacions sindicals lamentem que per solucionar qüestions menors (portes de pàrquing, microones, etc.) haguem de reclamar-ho tantes i tantes vegades. Per a nosaltres, haver-hi d’insistir tant és una mostra de la poca agilitat de l’Administració.

No entenem com qüestions que poden afectar tant a la seguretat dels efectius policials no són una absoluta prioritat per a l’organització i per tant reclamem del Servei d’Administració regional una seria reflexió al respecte. Per a més informació o per aportar altres temes per a futures reunions, des del SAP i des de l’SME restem a disposició de la nostra afiliació.
  
NÚMERO DE COMUNICAT:C-181/2024 
DATA:8 de Novembre de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies