ESCRITS, TRÀNSIT 
Sol·licitem canvis transversals per revertir la situació de trànsit 
En un escrit adreçat al director general, Pere Ferrer, li traslladem qüestions que ens preocupen i que afecten a trànsit, de la mateixa manera que sol·licitem un cop de timó de 180 graus per evitar que l'especialitat faci fallida.      
 
                                                                                                                                                                                       Barcelona, 1 d'agost del 2022-.

Ens trobem en plena operació de tornada estival de la segona quinzena juliol i operació sortida estival de la primera quinzena del mes d’agost. En aquest context, traslladem al DGP les següents qüestions, donat que ens preocupen i afecten directament a trànsit:
 
  • A l’ART Terres de l’Ebre disposem de  patrulles unipersonals que s’han hagut de fer càrrec d’accidents mortals on es presenten els familiars. Ens preguntem qui és capaç de gestionar-ho.
  • El sector de Trànsit Mollet del Vallès no disposa de vehicles de 4 rodes de trànsit propis. Els tres que hi ha (un Nissan Qashqai d’USC, un pèntax del sector de Mataró i una furgoneta de vector) són cedits per altres sectors o unitats que tampoc tenen vehicles. Els especialistes es troben sense poder fer relleus a la carretera, i sense poder sortir a patrullar.
  • Al sector de trànsit Igualada va haver-hi un accident d’autocar, a Rubió, amb cinquanta ocupants i quatre ocupants atrapats/des sense cap agent de trànsit treballant. El suport va arribar des del Sector de Manresa on només hi havia 2 patrulles per 4 comarques (Solsonès, Berguedà, Moianès i Bages).
Podríem continuar-hi perquè aquesta situació, (manca d’especialistes i de parc mòbil, incloent-hi els cascos de motorista) es repeteix a tots els sectors de Catalunya.

Mentrestant, les persones especialistes es juguen la vida a la carretera, sols i soles, sense eines, i això afecta de retruc els usuaris i usuàries de la via. 

Què volem denunciar?
  • Necessitem urgentment un concurs de provisió de llocs de treball per l’especialitat de trànsit que no acaba d’arribar, tot i que s’ha avançat a l’últim trimestre d’enguany.
  • S’utilitzen de les hores de romanent per fer controls i augmentar les estadístiques sancionadores en lloc de fer-les servir per assegurar la prevenció i seguretat viària i dels propis especialistes i donar cobertura a la planificació diària.
  • S’ofereixen hores extraordinàries per acumular especialistes als controls per aconseguir augmentar les estadístiques sancionadores en lloc de fer-les servir per assegurar i donar cobertura a la planificació diària.
  • El nou parc mòbil s’endarrereix de manera permanent, mentre que als sectors no hi ha vehicles per garantir la mínima seguretat i prevenció viària i s’ intenta perllongar la vida dels pocs que hi ha, tal com passa a l’ART MS, planificant vehicles no logotipats o motocicletes en vies principals en detriment de la seguretat viària, en general, i la dels especialistes de trànsit, en particular.

Per tant, diem prou! L’especialitat de trànsit, i més després del nou organigrama presentat, està pitjor que mai, algunes males decisions ens estan portant a la deriva, amb un model obsolet, sense especialistes, sense uniformitat, sense material, sense parc mòbil, sense ganes de tirar-la endavant (o amb molt desinterès).
O es dona un cop de timó de 180º o  farem fallida: els/les especialistes ja no aguanten més.

En conclusió:
  • Primer-. Sabem que estem a l’espera de la resolució d’una licitació de vehicles per a l’especialitat de trànsit que va iniciar-se molt tard (tot i que SAP-FEPOL no va deixar-la de reclamar).
  • Segon-. Necessitem més hores extraordinàries per garantir la prevenció i seguretat viària i la dels mateixos companys i companyes. Aquest esforç econòmic és vital mentre no es resolgui el proper concurs de provisió de llocs de treball per la nostra especialitat.
  • Tercer-. També cal que es modifiqui la gestió de les poques hores extraordinàries que s’ofereixen i de les hores de romanent amb les que inicien els especialistes l’any policial. Aquestes hores haurien d’anar dirigides a oferir suport i garantir el servei ordinari cada dia de l’any, a tots els torns i a tots els sectors de Catalunya.
  • Quart-. El model de trànsit actual, el mateix de sempre, ja no serveix, s’ha de fer un estudi per fer-lo més garant pel que fa a la prevenció i seguretat viària, donat que  la mobilitat viària ha canviat.

En aquest sentit, SAP-FEPOL, en tant que som el sindicat amb més del 70% dels/de les especialistes, estem disposats i disposades a contribuir en el que sigui oportú, donat que estimem l’especialitat. 
   
        
NÚMERO DE COMUNICAT:E-57/2022 
DATA:2 de Agost de 2022
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies