Trànsit no pot seguir assumint funcions que no son pròpies de l’especialitat, com els POE Habitatge
La manca d'efectius i la necessitat d'un nou dimensionament, els efectius no poden assumir funcions que son pròpies d'altres especialitats i menys davant les greus dades de sinistralitat i mortalitat (71 persones mortes des d'1 de gener fins a 31 de maig)
Barcelona, 7 de juny de 2022.-
Ja fa anys que la Secció Sindical de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha vingut denunciant que, mentre per un costat anàvem veient un increment de les estadístiques de sinistralitat i de mortalitat, per l’altra es planificaven als especialistes incoherents controls del POE Habitatge, la qual cosa ens impedia exercir les funcions de vigilància i control del trànsit.
La resposta a les nostres denúncies va ser la disfressar aquests controls (els del POE Habitatge), amb controls de cascs, de cinturons, alcoholèmies i d’altres que es feien coincidir en espai i temps juntament amb seguretat ciutadana.
Avui, la nostra organització sindical ha de sortir novament per denunciar aquesta situació, la qual veiem com fins i tot, en segons quines parts del territori, ha empitjorat. Malgrat l’alta mortalitat esdevinguda des d’inicis d’any (71 víctimes mortals des d’1 de gener fins a 31 de maig), els efectius de trànsit han de seguir fent POE Habitatge i inclús en alguns sectors, els han d’assumir únicament ells sols.
Com a exemple tindríem el cas del Sector de Mataró, on totes les patrulles de trànsit existents al torn, durant 3 hores per torn (dividits en dos controls) i durant totes les jornades laborals de la setmana han de fer els POE Habitatge, a les mateixes hores, al mateix lloc i sense la presència d’USC.
Quin sentit té fer els controls tots els dies, al mateix lloc i a la mateixa hora? Quin efecte sorpresa pot generar en el delinqüent si aquest sap perfectament els llocs i les hores on s’ubicaran els controls? Sincerament, havent d’assumir trànsit aquests controls, tornen a no enganyar ningú! Trànsit segueix fent tasques de seguretat ciutadana.
Per tant, des de la Secció Sindical de Trànsit del SAP-FEPOL no ens cansarem i seguirem denunciant que, si a la manca endèmica d’especialistes i al deficient parc mòbil, li sumem que ens obliguen a deixar de realitzar les funcions que ens son pròpies, la seguretat viària es continuarà exposada amb el risc que per a la sinistralitat això suposa.
Per tot el que hem exposat, SAP-FEPOL insisteix en la necessitat que (davant la manca d’efectius) trànsit es dediqui exclusivament a les funcions que son inherents a la seva especialitat. De la mateixa manera que USC ha de tenir els efectius suficients per a què els seus efectius puguin fer les seves funcions amb les màximes garanties, el mateix ha de succeir amb trànsit.
Tal i com ja demanéssim en el Consell de la Policia de 30 de març (data que es va fer públic la suspensió del tancament dels sis sectors de trànsit) cal un nou dimensionament de la nostra especialitat, la qual per condicions de treball, ha de tornar a ser atractiva per a les noves promocions.
Som, de totes les especialitats, la que té una mitjana d’edat més elevada. Per tant si trànsit no torna a ser una especialitat atractiva per al col·lectiu és evident que el problema s’agreujarà i més, si hem de seguir assumint funcions pròpies d’altres especialitats.