El passat 2 de desembre es va realitzar la reunió de la Comissaria General de Mobilitat. Com a conseqüència del gran número de qüestions que van quedar pendents de ser tractades, algunes de les quals molt rellevants per la nostra organització sindical, des del SAP-FEPOL hem demanat una nova reunió.
Barcelona, 21 de desembre del 2021.-
El passat 2 de desembre de 2021 les organitzacions sindicals representatives ens vam reunir amb la Comissaria General de Mobilitat. Una reunió marcada per la gran quantitat de punts a tractar, alguns dels quals, per la durada de dues hores de reunió no es van poder arribar a debatre. Per tant, des de la Secció Sindical de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) hem sol·licitat una nova reunió per poder aprofundir en tot allò que com a especialitat ens afecta i que, com diem, per la manca de temps no vam poder tractar.
No obstant amb aquest comunicat us informem dels punts que des de la nostra organització sindical vam portar a la reunió i us relacionarem la resposta rebuda d’aquells que, efectivament, vam poder tractar.
- Tancament sectors de trànsit.
Aquesta és una qüestió que, per les demandes de la nostra organització sindical i tal i com us hem explicat en altres comunicats, el Departament d’Interior i la Direcció General de la Policia està reconsiderant.
- Canvi de localitzacions sectors de trànsit.
En relació al canvi del Sector Sabadell a Cerdanyola, les obres ja esta finalitzades i per tant només queda tràmits purament administratius per realitzar el canvi, el qual està previst per al primer semestre del 2022. En relació al canvi del Sector de Borrassà a La Jonquera, no hi ha previsió que aquest s’hi acabi incorporant i per tant es mantindrà a la localització actual. En relació al canvi del Vector Mollet a Granollers, se’ns informa que les obres ja estan finalitzades i (a l’igual que Sabadell) la previsió és que s’acabi produint durant el primer semestre del 2022.
No es preveu que per un concurs de trànsit. Des de la Comissaria General de Mobilitat s’ha sol·licitat un oferiment de 104 places per dimensionar els 1166 efectius que actualment té l’especialitat. Des de la nostra organització sindical no veiem que s’incrementi la provisionalitat de l’especialitat, la qual ja té un elevat nombre de persones en aquesta situació. Per tant hem demanat que abans que es publiqui l’oferiment hi hagi un moviment intern entre els especialistes.
- Bosses d’hores extraordinàries.
SAP-FEPOL denunciava fa pocs dies situacions exclusives com la de la Fira de l’Avet o la del Mercat Medieval de Vic les quals s’havien planificat sense previsió de serveis extraordinaris. A l’efecte, se’ns ha comunicat que aquest any ja s’han pagat hores extraordinàries a trànsit, malgrat segueixen amb la intenció de no preveure crear bosses d’hores remunerades per reforçar el servei preventiu i de seguretat viària ordinària.
- Denegació sistemàtica d’AP.
No s’ha tractat aquest punt ja que (segons dades de la pròpia Comissaria) la major part dels AP es concedeixen. Des del SAP-FEPOL hem tornat a denunciar que els números sobre concessió de permisos no és real, alhora que recordem a tot el col·lectiu de la necessitat de demanar SEMPRE els permisos per ATRI.
Des del SAP-FEPOL sempre hem denunciat la necessitat d’aplicar la figura de l’encàrrec de funcions a aquelles persones que assumeixen funcions de categories superiors fruit de la manca de comandaments. Sobre aquesta qüestió ens manifesten que s’està mirant de resoldre-ho però ens avisen que, a diferència d’altres unitats del cos o per ser la nostra una especialitat de nivell 3, serà complicat.
Des de la nostra organització sindical hem demanat que s’estudiïn diferents models de turismes i de motocicletes que responguin a les diferents característiques dels territoris a cobrir. Un únic model de vehicle pot ser útil per segons quin territori, però no per un altre. Per tant, demanem que la licitació dels vehicles cobreixin les diferents necessitats de patrullatge de tot el territori. Per altra banda, SAP-FEPOL també ha denunciat les deficiències en potència dels SEAT TARRACO (Quàsar i Péntax) la qual cosa no facilita les nostres funcions. S’ho miraran.
Alhora també hem denunciat els problemes per endollar el parc mòbil elèctric als pàrquings exteriors, així com també les inclemències meteorològiques que pateixen els vehicles ja que no es poden estacionar sota de marquesines. Sobre aquesta qüestió ens han manifestat que afecta els serveis d’administració de les regions policials.
Sobre el problema de la manca de material i de totes les preguntes que la nostra Secció Sindical portava a la reunió només es va poder tractar el problema de les càmeres fotogràfiques de les tabletes. En relació a aquest tema s’està treballant per habilitar les càmeres fotogràfiques de les tabletes i poder adjuntar fotografies.
Altres qüestions com és la manca d’actes per poder treballar, la manca d’armariets (com per exemple Tortosa) o la manca de programes d’AutoCad o bé no s’han pogut tractar, o bé ens han derivat als serveis d’administració de la Regió Policial afectada.
De la mateixa manera, tal i com ja us hem manifestat a l’inici del present comunicat, son moltes les qüestions que (per la durada de la reunió i la quantitat de punts) no s’han pogut tractar malgrat alguns d’ells son d’una importància rellevant.
Qüestions com la homogeneïtzació del model operatiu i organitzatiu a totes les ART de Catalunya, la retirada del topall màxim de felicitacions per a l’especialitat, la possibilitat de regular l’ús de les motocicletes en funció de la temperatura o la reducció dràstica de la seguretat, de la prevenció viària i de la presència policial en el torn nocturn son importants per a la nostra organització sindical.
És per això que des de la Secció Sindical de Trànsit del SAP-FEPOL considerem necessari tornar-nos a reunir amb la Comissaria General de Mobilitat ja que moltes des les qüestions no tractades, afecten les condicions laborals dels nostres especialistes.