ESCRITS 
El problema de la manca d'espai a les Comissaries del cos de mossos d'esquadra 
Avui, SAP i SME hem adreçat un escrit a la Subdirecció general de recursos humans exposant el problema generalitzat de la manca d'espai que pateixen moltes de les comissaries del Cos de Mossos d'Esquadra. És necessari establir un pla d'actuació que posi solució a aquesta probleàtica i que, alhora garanteixi la normativa sobre seguretat i salut laboral. 
 
Barcelona, 23 de febrer del 2024.-
 
La Junta de Seguretat de Catalunya de 5 de novembre de 2021, presidida pel Molt Honorable President de la Generalitat Pere Aragonès i per l’Excel·lentíssim Ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va acordar l'ampliació del sostre d’efectius al Cos de Mossos d’Esquadra, fins als 22.006 agents, amb un creixement del 20% de la plantilla d’aquell moment, situada en 18.267 efectius.

Si llavors, el cos de mossos d'esquadra ja tenia serioses dificultats per tal d’encabir a tots efectius policials a les comissaries, ara el problema s’agreuja de manera exponencial. De fet, ja hi ha moltes comissaries que tenen problemes greus d’espai. És un tema recurrent que apareix a les Comissions d’Infraestructures.

Per posar exemples, el projecte original de l’ABP de Lleida contemplava 450 taquilles. Ara mateix n’hi ha més de 600. A la RPMN les comissaries es van dimensionar com a  petites dependències. A Mollerussa i a les Borges Blanques s'han hagut d'instal·lar mòduls exteriors  com a resposta a la denúncia interposada per SAP i SME davant la Inspecció de Treball, perquè les dones es poguessin canviar (recordem que a Mollerussa es van acabar canviant al pàrquing, fet que ja vam denunciar públicament al seu moment).

Així mateix, el problema esdevé cada cop pitjor a la capital catalana: en les visites periòdiques que fem els delegats i les delegades sindicals a la Regió de Barcelona trobem taquilles als passadissos o en petits habitacles no aptes per a fer les funcions de vestidors. Ens trobem també persones treballant plegades en despatxos pensats per a un nombre més limitat de persones, i canvis d’ubicació d’unitats i àrees que guanyen en mitjans humans, però no disposen de lloc on treballar amb garanties de salubritat i que respecti el que marca el Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball.

I no només això: el problema d’aparcament per a molts agents que viuen fora de la regió s’accentua cada vegda de forma més acusada. El cas més recent, com ja sabeu, l’hem tingut a Gràcia, Sants-Montjuic i a Nou Barris, amb la incorporació dels agents de l’ARTU, motiu pel qual, tant la comissaria com les nostres organitzacions sindicals han hagut de sol·licitar a l’Ajuntament places d’aparcament a la via pública.

En aquest sentit, en un escrit presentat avui a la Subdirecció general de recursos humans hem manifestat la necessitat de saber quin és el full de ruta de l’Administració respecte aquesta qüestió, així com també si s’ha dissenyat un pla estratègic per a afrontar aquest greu problema que aviat serà inassumible si no es preveuen actuacions immediates.

No volem arribar tard al problema, i per això les organitzacions sindicals SAP-SME-FEPOL hem sol·licitat saber de quina manera s’afrontarà d’una vegada i amb garanties la manca d’espai a les comissaries.
 
NÚMERO DE COMUNICAT:E-28/24 
DATA:23 de Febrer de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies