Gairebé dos anys després que el mur perimetral de la Comissaria d’Igualada caigués sobre el vehicle particular de quatre companys, aquests segueixen sense rebre resposta de l’Administració.
Barcelona, 21 de juny del 2024.-
El 31 d’agost del 2022, el mur perimetral de la Comissaria d’Igualada queia sobre diferents vehicles particulars de diversos efectius del cos del Mossos d’Esquadra que es trobaven de servei. Des d’ençà, el que hauria d’haver-se solucionat de manera ràpida per arreglar els vehicles afectats, està suposant un autèntic calvari per als nostres quatre companys.
I és que, malgrat en un primer moment semblava que no hi hauria problema per a què la companyia asseguradora FIATC assumís el cost de les reparacions dels quatre vehicles afectats, gairebé dos anys després no s’ha tingut cap tipus de resposta i tot segueix igual que el primer dia.
Ni la companyia asseguradora, ni la Direcció General de la Policia han donat resposta als molts requeriments que els efectius policials afectats han presentat. La Direcció General de la Policia i el Departament d’Interior, malgrat ser els responsables de les assegurances contractades, no han mogut un sol dit per tal que els quatre efectius perjudicats siguin indemnitzats, pel cost de les reparacions dels seus vehicles particulars.
Des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) ens hem reunit amb els comandaments policials i amb els serveis d’administració regional per traslladar-los-hi la gravetat de la qüestió i el sentiment d’abandonament, que els efectius afectats tenien respecte aquesta situació ja que la Direcció General de la Policia, ni tant sols ha donat resposta, a un escrit presentat ara fa un any traslladant quin era l’estat.
Hores d’ara, la reparació dels vehicles ha hagut de ser assumida íntegrament pels companys afectats i aquests segueixen patint el silenci d’una Direcció General i d’un Departament d’Interior que literalment s’ha rentat les mans sobre aquesta qüestió.
Què hagués passat si aquest mur, per contra de caure sobre vehicles particulars de mossos i mosses, hagués caigut sobre la ciutadania que visita la comissaria? Què hagués passat si els vehicles haguessin estat propietat d’algú aliè a la comissaria? Aquesta és la manera que té el Departament d’actuar per als seus i amb els seus treballadors? Algú ha rebut l’escrit presentat pels policies afectats en data de 19 de juny del 2023? Per què no se’ls ha donat resposta? Es pensa fer alguna recriminació a FIATC per l’abandonament que aquesta companyia ha tingut amb els nostres companys?
Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL reprovem les formes que el DINT ha tingut i està tenint amb els nostres companys. Aquests no es mereixen ni el tracte, ni el silenci de la DGP. Per tant exigim el respecte i el tracte que tots ells es mereixen. Si ha estat FIATC la responsable d’aquest tracte penós, s’ha de denunciar i que ho pagui en futures licitacions.