COMUNICACIÓ, ORDRE PÚBLIC 
La Brimo dels Mossos demana explicacions pels gasos generats dins les furgonetes 
Els delegats sindicals asseguren que el problema de combustió persisteix tot i les reparacions       
 
Via El Món.- 


“És un problema que fa temps que dura i sembla que ningú no hi posi solució!”, exclama un dels membres de la Brigada Mòbil dels Mossos d’Esquadra, la unitat d’elit d’ordre públic de la policia catalana. En concret, es tracta dels gasos que, segons ells, es generen dins de les furgonetes quan estan en marxa. “Tenim problemes de cefalees i respiratoris arran de la combustió defectuosa de les furgonetes”, lamenten des de la secció d’ordre públic del sindicat SAP-FEPOL.


Els problemes de combustió es donen sobretot en les furgonetes que tenen una antiguitat de més de quatre anys, uns vehicles que normalment durant els serveis de vigilància i custòdia sempre estan en marxa en punts estàtics. Des del Servei d’Administració de les Unitats Centrals, (SAUC), han admès el problema com a mínim en 16 furgonetes model Mercedes Sprinter. Tot i alguna reparació, l’anomalia persisteix i els sindicats estan disposats a portar el cas davant la Inspecció de Treball.


Ni reparades carburen bé

Des de la direcció dels Mossos d’Esquadra, asseguren que s’ha “gestionat la reparació de nou d’aquests vehicles” en una primera tongada i que estan preparant l’entrada a boxs de les set restants. Ara bé, els agents de la Brigada Mòbil insisteixen que, tot i la reparació, les furgonetes presenten el mateix problema de combustió. “El problema es detecta especialment quan els efectius passen temps fent un punt estàtic, tant si han de romandre a l’interior del vehicle com si es troben custodiant la furgoneta a l’exterior”, recorden des del sindicat. “És una disfunció greu i una amenaça per a la salut dels companys, exigim que quedi resolta”, adverteixen des del sindicat SAP-FEPOL.


En aquest sentit, els delegats sindicals de la Brimo es pregunten per què, quan es retorna un vehicle suposadament reparat, el servei de materials “no fa les gestions oportunes per tal de verificar que aquestes furgonetes realment han deixat d’emetre gasos que posen en perill les persones que les utilitzen”. Ara com ara, són els delegats sindicats de prevenció i salut laboral els que realitzen aquestes comprovacions tècniques. D’aquí que els sindicats, tips dels avisos als comandaments, hagin fet saber a la direcció que en cas de “constatar que no s’ha revertit la situació, es denunciaran els fets a la Inspecció de Treball a fi i efecte que “doni instruccions clares al departament d’Interior sobre el futur de les furgonetes afectades”.


Els problemes també a les ARRO


No és l’única vegada que els Mossos d’ordre públic tenen problemes amb els vehicles. També les Àrees Regionals de Recursos Operatius (ARRO) van patir amb la incorporació al seu parc mòbil de les flamants furgonetes Volkswagen Krafter. Un model que era part fonamental de la renovació de la flota de les unitats regionals d’ordre públic. Aquests vehicles van haver de passar pel taller a fi d’aixecar-los la suspensió perquè topaven amb les voreres, quan un vehicle pensat per a aquest servei ha de poder superar amb comoditat aquests salts.


A més, les defenses davanteres, els aparells que protegeixen la part frontal dels vehicles, també es van mostrar molt febles igual que les instal·lades a les furgonetes de la Brimo. Finalment, l’àrea de suport tècnic va fer passar els vehicles pel taller per tal d’aixecar la suspensió d’aquests vehicles que tenien problemes greus de maniobrabilitat, ja que era difícil enfilar-los sobre les voreres.

            
DATA:8 de Febrer de 2023
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies