METROPOLITANA BARCELONA, ESCRITS 
No hauria d'haver diferència en els elements de seguretat dels diferents efectius del cos de mossos d'esquadra 
Des de la nostra organització sindical hem reclamat el mateix casc per a tots els efectius policials del cos que desenvolupen les seves funcions amb motocicleta. Des del SAP-FEPOL hem reclamat per al GRSC de Barcelona, el mateix casc que utilitza trànsit o si més no, el model més actual del que ha estat escollit.  
 
Barcelona. 16 de juny del 2021.-

Fa unes setmanes efectius policials del Grup Regional de Seguretat Ciutadana (GRSC) van fer proves amb quatre models de cascs, per tal de poder fer una reposició d’aquest material que s’adeqüés a les seves necessitats operatives, donada la naturalesa de les seves funcions.

Dels quatre models provats, (LS2 VORTEX  CARBON, SCHUBERTH C3 PRO, HJC RPHA 90S CARBON i CABERG LEVO), sembla que no hi ha discussió en que el model que ha tingut més acceptació, per qualitat, adaptabilitat i connectivitat, és el SCHUBERTH C3 PRO (model del 2013), tot i que cal tenir el compte que actualment al mercat, ja existeix el model C4.

En aquest sentit, els i les agents ens han traslladat que tot i que aquest model els sembla el més adient dels que han tingut l’oportunitat de provar, consideren que hi ha diferències significatives respecte el model que porten els agents de la marca SHOEI NEOTEC2 que supera amb escreix la qualitat del casc SCHUBERT.

SAP-FEPOL, tenint present a més que aquest Grup no està ni tant sols reconegut, considera que fer distincions entre els diferents efectius del cos de mossos d’esquadra amb un element de seguretat tant bàsic com és el casc pot ser percebut per tots els afectats com un greuge comparatiu. Recordem que igualment com aquells, que vetllen per la seguretat a la xarxa viària, els efectius del GRSC estan tot el dia sobre la motocicleta i per tant, el risc de sinistralitat (i més a Barcelona) és elevadament important.

En qualsevol cas creiem oportú que, com a mínim caldria considerar que en cap dels casos l’Administració hauria de valorar adquirir un model casc que té gairebé 10 anys d’antiguitat, tenint present a més els avenços que amb aquests elements de seguretat s’han vingut produint.

Per tots els extrems esmentats, des de la nostra organització sindical hem instata la Sub-direcció general de recursos humans en un escrit registrat avui que es doti als efectius del GRSC del mateix casc que tenen els efectius de trànsit o que en el seu defecte i com a mínim, es tingui en compte el model més actualitzat del que s’ha escollit (model C4) el qual a més, ha tingut el vistiplau del Grup i del Coordinador de Seguretat Ciutadana.
 
NÚMERO DE COMUNICAT:E-148/2021 
DATA:16 de Juny de 2021
FITXER:E48.pdf
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies