COMUNICATS, TRÀNSIT 
Reunió Comissaria General de Mobilitat de 20 de maig del 2024 
Des d’ambdues organitzacions sindicals valorem positivament la nova estructura de la Comissaria i l’intent per potenciar l’especialitat.  
 
Barcelona, 23 de maig del 2024.- 
 
Abans de res, volem deixar constància del nostre agraïment a la nova manera de treballar de la CGMO, la seva implicació, maneres de fer i, la preocupació per revertir la situació de l´especialitat de trànsit, que durant tants anys ha estat totalment oblidada i sense cap tipus de rumb. De moment, la nova estructura de la CGMO, encapçalada pel Comissari Anfruns està intentant tornar a potenciar que els especialistes ens sentim orgullosos de pertànyer a Trànsit.

Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL, sense oblidar la nostra tasca sindical, posarem el nostre gra de sorra per ajudar en les bones actituds que pugui tenir la nova CGMO. Una actitud com sempre constructiva, propositiva, reivindicativa i lluitadora, sempre en pro de l’especialitat i, sobretot, en benefici de les persones especialistes de trànsit.

A continuació us fem un resum dels punts tractats en aquesta reunió i defensat en unitat, per ambdues organitzacions sindicals.

Primer.- Curs de trànsit (novetats, moviment d’efectius i propera convocatòria de concurs)
- Respecte als especialistes de trànsit que es troben en fase de pràctiques de les promocions internes (caporal, sergent i sotsinspectors) ens comuniquen que estan fent les gestions oportunes per tal que tots aquells  i aquelles que ocupaven tasques operatives i que han estats destinats a fer les pràctiques a USC, tornin a trànsit a fer aquestes pràctiques.

Durant aquesta setmana es faran els moviments d´efectius, (4 sergents) i s´ha fet la petició que amb els caporals es faci el mateix. Des del SAP FEPOL i SME-FEPOL, insistim en la necessitat que un cop acabades les pràctiques, aquests efectius es puguin quedar a l´especialitat per així no perdre cap especialista.

- En quan a la possibilitat de poder treure una altra convocatòria per a finals de 2024 i fer front a les necessitats reals d’efectius que necessita l´especialitat i afrontar així, el problema d’envelliment ens informen que no hi ha previsió de treure-la.

La pretensió és continuar amb la norma de treure convocatòria cada dos anys, i per tant, la propera seria al 2025. Des d’ambdues organitzacions seguim pensant que l'oferta de places de l´última convocatòria va ser  del tot insuficient per cobrir les necessitats reals de l´especialitat de trànsit. Per tant seguirem treballant per poder aconseguir una altra convocatòria el més aviat possible.

- Ens informen que la fase de pràctiques de l´actual convocatòria continua dins de la normalitat i en breu es començaran les fases de conducció de motocicleta.

Segon.- Aclariment d’abonaments del plus de trànsit el mes de març als efectius en pràctiques.
L’Administració comunica que els abonaments dels complements s´abonen tenint en compte el lloc de treball que s'ocupa el primer dia del mes, i per tant, encara no els correspondria.

Tercer.- Volta ciclista i problemes en la selecció d’efectius i manca de transparència dels criteris.
Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL hem tornat a traslladar el descontent que s’ha produït en diferents ART, pels criteris utilitzats per escollir els efectius que han anat a la Volta a Catalunya.

Des de la CGMO ens informen que són conscients de la dificultat de trobar uns criteris que agradin a tothom. No obstant essent coneixedors de les queixes s’ha decidit crear una comissió de vuit (8) persones de totes les categories i que representin tots els territoris.

La intenció és treballar per establir aquests nous criteris, els quals seran més transparents i més assemblearis. Un cop aquests nous criteris estiguin finalitzats ens informaran en properes reunions.

Dels anteriors criteris van deixar clar que es va pretendre valorar la voluntarietat i les hores realitzades en motocicleta (servei ordinari i VAR15), essent objectius i transparents però conscients també, que es evident que en funció de l´ART es fa mes servei en BOXER que en altres, més quan el numero d´efectius o  la climatologia entre d’altres poden influir en aquesta qüestió.

Insisteixen que és complicat trobar una solució, tenint en compte que anar a la Volta no és un dret que té l’especialista de trànsit sinó que s’ha d’intentar escollir els/les millors.

Quart. Hores extraordinàries (VAR15)
Amb la nova instrucció de VAR15 s’ha introduït un nou supòsit que regula la possibilitat de prestar aquest servei: els dispositius especials.

Amb aquesta introducció es pretén que el SCT pagui aquest servei quan s’hagin de fer aquests dispositius els quals no es poden fer amb el servei ordinari. Així en tant que serveis com Sant Joan, Cap d´any, dispositius per estadístiques, conejats o Circuit de Catalunya entre d’altres són d’interès per al SCT  s’ha arribat a aquest acord amb aquest per intentar-los cobrir amb VAR15.

Des de l’SME-FEPOL i des del SAP-FEPOL agraïm que aquesta demanda (històrica per part dels dos sindicats) s’hagi pogut formalitzar per part de la nova CGMO i el SCT.
En quant als rumors sobre la creació d’una llista unitària de VAR15 per a tota Catalunya ens informen que s’ha traslladat una consulta als Caps d´ART per a què valorin aquesta possibilitat. S’ha que del total d´hores de VAR15 realitzat a les diferents ART, la diferència d’hores és molt gran i  per tant, no estaria malament la possibilitat de que agents de trànsit poguessin fer hores de VAR15 en una ART diferent a la seva de manera voluntària.

Aquesta és la consulta feta i que els Caps d’ART han de valorar i presentar propostes. En quan es tingui mes informació al respecte ja informarem.

Respecte a la comunicació via Mail, ens informen que en el moment que tothom tingui operatiu el seu correu corporatiu es farà per aquesta via, fent complir les directrius marcades per la DGP que no consti cap llistat oficial amb dades personals. Es faran dos llistats de VAR15, una amb agents i una altra per a comandaments.

Cinquè.- Problemàtiques amb les adaptacions dels llocs de treball.
S’ha traslladat la preocupació pels mossos i les mosses que volen agafar la segona activitat o tenen adaptacions de treball per motius mèdics i actualment no poden quedar-se a l'especialitat. En aquests casos estem perdent efectius amb coneixements i experiència professional que perfectament podrien desenvolupar altres tasques dins l’especialitat.

Des de la CGMO ens traslladen que són coneixedors d’aquesta problemàtica i que, en atenció dels efectius que depenen de la CGMO ja s’ha parlat amb ells. Als tècnics de suport no policial se’ls considera com a un mosso o mossa més de l´especialitat. Però la problemàtica de les ART és que no depenen de la CGMO sinó de les ART i les regions policials.

El que sí tenen clar és que aquesta especialització que estan dirigint des de la CGMO farà que es puguin crear més llocs per aquests efectius policials (Vector, denúncies de càmeres i DRONS.)

Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL defensem que l’especialista de trànsit té dret a jubilar-se dins l’especialitat i demanem que la CG Tècnica (no present a la reunió) revisi aquestes places a les diferents ART, amb la possibilitat d'ampliar-les.

Des de la CGMO ens traslladen que estan treballant en això i s´ha d´innovar per tal de que els companys i les companyes que no puguin realitzar tasques operatives, puguin fer tasques al despatx amb contingut i útils.

Sisè.- Vector.
Ens informen que la setmana passada es va presentar a la Prefectura la proposta sobre els Vectors, els quals passaran a dir-se Unitats Regionals d’Investigació i Sinistres Varis. En aquest sentit queda pendent la validació per part de la DGP.

Aquesta proposta ha de modificar les RLT, en quan a places i llocs de treball i això comportarà un temps. Per a realitzar aquesta proposta s’han mantingut diferents reunions amb les persones membres dels Vectors de les diferents ART i s’han escoltat i valorat les seves aportacions i idees.

Això ha de servir per crear una directriu tècnica sobre  l’estructura, la funcionalitat i els horaris d’aquesta futura unitat (possiblement es faci Q3). Des d’ambdues organitzacions sindicals tornem a insistir amb el reconeixement de la figura de Cap de Vector, cosa que la CGMO també està d´acord.

Setè.- Formació.
Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL hem traslladat les queixes dels efectius que han realitzat el curs de l’especialitat, en quan a les errades en els temaris del curs, la normativa no vigent i els diferents criteris en diferents assignatures.  Des de la CGMO ens demanen que traslladem aquestes errades de manera més especifica.

Així mateix hem tornat a demanar més formació continuada per als efectius de l’especialitat. Una formació descentralitzada i que sigui complementària a la formació que regula l’ISPC (la qual és insuficient i amb places molt limitades).

S’ha fet una valoració molt positiva de les jornades que s’han fet amb Fiscalia, les formacions amb les proves de detecció de drogues, les jornades de formació als Vectors des de la DT i creiem, que aquesta ha de ser la línia a seguir en quan a formació continuada.

Des de la CGMO han reconegut un dèficit en l’àmbit de formació i s’han començat a fer canvis en aquest sentit. Ens demanen temps per poder fer visibles aquests canvis, ja que ara tenen massa fronts oberts.

Vuitè.- Parc mòbil, material i uniformitat.
En quan a les consultes que hem traslladat els sindicats sobre aquest punt (incidències amb els nous vehicles i motocicletes, radars antics, casc, uniformitat, etc.) l’Administració ens trasllada que aquests punts s’han de tractar dins la Subcomissió de materials i per tant no es pot informar.

Des de la CGMO ens informen d’allò que tenen coneixement. Per exemple se’ns ha traslladat que  respecte les motocicletes s’estan fent proves amb nous models per complimentar les BMW. Uns models que siguin mes fàcils de conduir. Ja hi ha diferents propostes i actualment s’estan fent proves amb la Yamaha Tracer.

Respecte a la substitució dels equips de radar que disposen en algunes ART i que porten des que es va iniciar l’especialitat ens informen que s'està fent el concurs per part del SCT per substituir-los.

Respecte als problemes detectats amb els DRAGER 9510 s’han fet gestions amb l’empresa i se’ns confirma que aquesta farà unes xerrades a les ART per explicar com evitar aquestes problemàtiques. Veurem si amb aquestes propostes es solucionen o no.

Respecte el lliurament dels pantalons ens manifesten que s’ha començat a lliurar un pantaló als efectius que no en tenien. Durant el mes de setembre es farà entrega dels segon pantaló. Per tant a partir d’ara es podrà portar el pantaló de motorista o aquest nou a voluntat de les persones membres de l’especialitat.

En quan a la roba i el casc de motorista dels agents en pràctiques s’està començant a repartir i tothom la tindrà abans de començar la segona fase del curs de conducció.

Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL tornem a insistir en la necessitat de millorar les peces de la uniformitat de pluja ja que la jaqueta actual és insuficient i ineficaç. La CGMO ens confirma que es treballarà per millorar la jaqueta de trànsit ja que està clar que no és impermeable i ja s’han fet aquestes peticions per poder treballar en un futur, dins la comissió que pertoca.

Insistim altra vegada en les queixes sobre el lliurament d’uniformitat als efectius de pràctiques, ja que no tenen la roba de pluja i manquen encara molts agents sense funda d´armilla. Ens informen que han fet la consulta i que manquen algunes talles. S’està a l’espera de l’arribada de material de reposició ordinària i de la nova licitació, sense poder confirmar data d'entrega.

Des de la CGMO ens comuniquen que s’ha fet petició al SCT de material innovador per poder fer servir a l’especialitat tals com les càmeres tipus GOPRO per gravar infraccions en llocs concrets, drons i nous etilòmetres digitals i evidencials. De moment el SCT està col laborant en tot.

En referència a la manca de TPV de transports ens informen que s’han portat a reparar 29 TPV i que en breu es podrà fer repartiment un cop reparats.

Aquestes han estat les qüestions tractades en la reunió i defensades per ambdues organitzacions sindicals. És evident que SAP i SME som (en unitat conjunta) els sindicats referents dins l’especialitat i els qui amb la seva acció sindical defensen millor els interessos de tots els efectius. Per tant, només depèn de tu formar-ne part.

Ja saps que davant qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb la nostra xarxa de delegats i delegades.

 
  
NÚMERO DE COMUNICAT:C-94/2024 
DATA:23 de Maig de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies