ESCRITS 
Manca d'espai en els nous vehicles policials 
La nostra organització sindical ha denunciat la manca d'espai dels nous vehicles policials i les dificultats que genera en les persones de més alçada 
 
Barcelona, 8 de març del 2021.
Després que el cos de mossos d'esquadra hagi estrenat els nous vehicles policials, el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha presentat diverses propostes de millora per tal que en les noves adquisicions es millorin certes qüestions en benefici dels efectius policials. Si en escrit presentat en data de 28 de desembre la nostra organització sindical publicava un comunicat amb el qual instàvem a la Direcció General de la Policia a fer diverses millores relatives a per exemple, l’obertura i el tancament de les portes del darrera dels vehicles amb mampara i al al calaix que serveix per guardar l’arma llarga, avui hem fet un nou escrit demanant-ne una altra. Més concretament la nostra organització sindical ha detectat que hi ha un problema relacionat amb la manca d’espai en l’habitacle on s’ubiquen pilot i el copilot. Un problema que s'agreuja especialment amb les persones de més alçada. I és que com a conseqüència de la col·locació de la mampara, que separa la zona de trasllats de persones detingudes amb l’habitacle davanter, el seient del copilot no es pot tirar endarrere i les treballadores i els treballadors de certa alçada toquen amb els genolls a la part frontal de sota la zona de guantera o volant. Des de la nostra organització sindical hem comprovat que, (tal i com es pot observar a la fotografia) quan el seient està col·locat en la seva posició més endarrerida, la distància entre el canto d’aquest i la guantera és escassament de 22 cm. Per contra, la zona destinada a les persones detingudes té una amplada entre la mampara i el seient de 26 cm. Des del SAP-FEPOL recordem que si la posició dins l’habitacle no és correcte, i no es garanteix la suficient distància de la part davantera, en cas d’accidents es poden produir lesions a les cames, genolls, fèmur i malucs. A més, el sistema de pirotècnica del coixí de seguretat pot generar lesions. Desconeixem si en el procés d’homologació de la col·locació de la mampara, es va tenir en compte aquest factor, que considerem que cal revisar pels vehicles futurs. És per això que des del SAP-FEPOL hem  instat tant a la Sub-direcció general de Prevenció de Riscos i Salut Laboral, així com també a la Sub-direcció general d'Administració i Serveis a tenir-ho en compte de cara als nous vehicles i així poder garantir la màxima seguretat a totes i tots els treballadors del cos de Mossos d’Esquadra. 
NÚMERO DE COMUNICAT:E-27/2021 
DATA:8 de Març de 2021
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies