COMUNICATS, TRÀNSIT 
Reunió entre la Comissaria General de Mobilitat, la Divisió d’Investigació Viària i SAP - SME 
Les dues organitzacions sindicals ens hem reunit amb els responsables operatius de la Comissaria general per parlar exclusivament dels VECTORS.      
 
Barcelona, 8 d'octubre del 2024.-
 
Ahir 7 d'octubre, les Seccions sindicals de trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) ens hem reunit amb els responsables operatius de la Comissaria general de mobilitat i la Divisió d’Investigació Viària. Com a únic punt de l’ordre del dia s’ha parlat dels VECTORS i el Q3.

Tant la CGMO com la Divisió ens han informat de la necessitat d’aplicar el quadrant Q3 als Vectors de l’especialitat de trànsit ja que, segons consideren (1) compleix amb les condicions operatives que requereix l’especialització, (2) entenen que hi ha d’haver una continuïtat setmanal de la feina amb la confecció dels atestats per evitar que no es prolonguin en excés i (3) es reforcen franges horàries concretes en relació amb el Q5. No obstant, ens asseguren que malgrat tot, encara no tenen decidit quin serà l’horari marc de l’especialitat de VECTOR, ni tampoc si aquest (el que es decideixi) serà el mateix per a tot el país.

Al respecte, des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL considerem que l’horari dels efectius policials és una qüestió objecte (per llei) de negociació col·lectiva. Per tant no es pot imposar cap altre horari a l’especialitat que no sigui aquell que ja ha estat negociat i pactat amb les organitzacions sindicals representatives (a dia d’avui Q5T i 7x7 a l’ART Pirineu Occidental).

Per tant, la modificació de l’horari que es proposi ha de ser en tot cas, negociat i pactat amb les organitzacions sindicals més quan, com a representants del col·lectiu, nosaltres també tenim un altre tipus de necessitat en la millora de les condicions laborals d’aquests especialistes.

 
Algunes d’aquestes necessitats podrien ser per exemple, les millores tecnològiques necessàries per a un millor desenvolupament del servei o el reconeixement del nivell 4 per a l’especialitat de trànsit, segons reconeix l’actual pla de carrera professional del Cos de Mossos d’Esquadra. En quan a aquesta darrera qüestió (nivell 4) la CGMO ja ha elevat la proposta per a què VECTOR pugui apujar-se-li el nivell i estan esperant resposta.

Per tant, des d’ambdues organitzacions sindicals restem obertes a escoltar, negociar i acordar millores per ambdues parts. Insistim però, que cal anar informant als VECTORS de com evoluciona aquesta qüestió (amb missatges clars i únics) dels canvis que es pretenen fer, ja que la desinformació que s’ha produït fins a dia d’avui està generant preocupació entre els propis especialistes.

Així doncs, la nostra voluntat és clara: negociació, pacte i millora de les condicions dels especialistes. Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL tornem a demostrar que ambdues organitzacions representem el sindicalisme referent i únic, que treballa en pro de la millora de les condicions laborals de l’especialitat de trànsit. És per això que si encara no en formes part necessitem que t’hi sumis, per fer un sindicat encara més fort.
          
NÚMERO DE COMUNICAT:C-160/2024 
DATA:7 de Octubre de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies