La importància de la revisió del vehicle és clau i en ocasions no se li dona la importància que mereix. I és que el vehicle, adscrit a la Comissaria de Manresa, va sortir del taller mecànic RODI amb només dos cargols dels cinc que collen la roda a la boixa. Aquest fet ha suposat una greu deficiència en seguretat. Des del SAP i des de l'SME hem denunciat per escrit aquesta situació i hem reclamat a la Direcció general de la policia que investigui què ha passat i que prengui les mesures oportunes per tal que, uns fets com aquests no es tornin a repetir.
Manresa, 3 de gener del 2024.-
Des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) i des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) hem tingut coneixement d’un fet, per nosaltres lamentable que es va produir el passat divendres 29 de desembre i que no es pot tornar a repetir. Uns fets que pes escrit ja hem denunciat a la Direcció General de la Policia.
El fet és que un vehicle logotipat assignat a l’ABP Bages (Roda 7174CME) va sortir el dimecres 27 de desembre del taller de pneumàtics “RODI”. Aquests vehicle, per raons que es desconeixen (però segurament per una possible negligència) va sortir del taller amb un defecte greu. En aquest vehicle s’havia de canviar la boixa, peça que permet que els cargols de la roda facin força per poder-la subjectar de manera correcta i segura.
Doncs bé, tal i com es pot observar a la fotografia, la roda dreta davantera del vehicle va sortir només amb dos cargols dels cinc que té per subjectar-la, amb el risc i el perill que això comporta per als ocupants del vehicle! I el problema s’agreuja quan aquests vehicle es va posar a funcionar i a disposició del servei d’USC tot i ser una trampa “mortal”.
Des del SAP i des de l'SME hem tingut coneixement (i així ho hem denunciat) que des del 27 que surt del taller fins el dia 29 de desembre que es detecta el defecte per part dels propis companys d’USC, aquest vehicle ha estat utilitzat en diferents torns, alguns d’ells amb serveis prioritaris amb el risc que ha comportat, per la possibilitat de poder perdre una roda davantera circulant a alta velocitat.
Des d’ambdues organitzacions sindicals considerem que en la reparació d’aquest vehicle s’ha produït una negligència molt greu i per tant, la Direcció general de la policia ha d’investigar com i per quin motiu s’ha produït. Considerem que un taller professional del món del pneumàtic, no pot permetre que un vehicle surti així una vegada s’ha retornat reparat i per tant exigim que es revisin els protocols i els acords que es té amb aquesta empresa (perquè aquest fet pot ser denunciable).
Exigim alhora que es reivisi el motiu pel qual un vehicle en estat defectuós ha estat posat en circulació pel servei d'administració i si s'ha revisat correctament que el taller ha estat retornat per part del taller, en les condicions òptimes de circulació. I per últim exigim que s'assumeixin les responsabilitats que pertoquin assumir. En cap cas, una imprudència com l'esdevinguda pot quedar com si res hagués succeït. Si no hem de lamentar una tragèdia és més per la sort i la revisió final que li ha fet un indicatiu al vehicle, que no pas per l'actuació protocolaritzada que veient el que ha passat, és evident que no s'ha realitzat.