PONENT, ESCRITS, TRÀNSIT 
Aprovar una bossa d'hores estructurals de trànsit és imprescindible per garantir els serveis 
La Secretaria de Trànsit del SAP-FEPOL insta a l'Administració a aprovar una bossa d'hores estructurals per a la nostra especialitat per fer front i mitigar la manca d'efectius que patim. 
 
Barcelona, 14 d'agost del 2018.-
En la situació actual, ens trobem amb una accidentabilitat creixent, amb més víctimes mortals, on les causes de la sinistralitat apunten a excessos de velocitat, consum d’alcohol i drogues, distraccions i altres conductes constitutives d’infracció. Una de les línies per millorar espais viaris i fer-los més segurs té a veure amb protegir els usuaris amb el control de les conductes de risc. És en aquesta vesant, on els efectius de l’especialitat de trànsit intervenen supervisant el compliment de les normes, vigilant, controlant i prevenint aquets comportaments de risc. Però el problema principal a l’especialitat és la manca d’efectius. A més aquest és un problema endèmic dins del cos de mossos d'esquadra, que fluctua en determinades èpoques i que comporta no donar un servei adient per part dels efectius de la nostra especialitat. Des del sindicat SAP-FEPOL, creiem i denunciem que a dia d'avui, pràcticament no s’està fent res respecte a aquesta situació. L’evidència són sectors com a Lleida, en que pot arribar a haver només una patrulla operativa, durant el torn, i fins i tot a la nit del cap de setmana, evidentment això comporta una càrrega de feina pels agents que treballen i acaben per no donar un servei adient. Donat aquesta problemàtica, i per tal de mitigar-la, des del SAP-FEPOL, amb l’objectiu de millorar  la seguretat viària i contribuir a disminuir la sinistralitat hem traslladat a la Subdirecció General de Recursos Humans la necessitat d'aprovar la mesura següent:
  • La creació d’una bossa d’hores remunerada per als agents de trànsit. Aquesta mesura permetria realitzar tant serveis mínims com donar un reforç de presència i incidència en la prevenció, vigilància i disciplina del trànsit.
Què permetria aprovar una bossa d’hores extraordinàries per a la nostra especialitat:
  • Incrementar el plus per treballar de nit. D’aquesta manera es reduiria la problemàtica en aquest torn i s’incentivaria als agents que el realitzen.

  • Realitzar campanyes dirigides a una via concreta on es pugui incidir massivament en la prevenció de conductes de risc.

  • Realitzar campanyes de prevenció, encara que de forma esporàdica, en llocs de carreteres secundàries, on no és tan habitual la presencia de patrulles de trànsit i que es deixa de banda al prioritzar altres vies.

  • Realitzar de controls específics itinerants i de curta durada per equips d’agents.

  • Prioritzar el patrullatge dinàmic. Amb aquesta mesura es faria més visible la presència en la via de les patrulles de trànsit, en lloc dels punts estàtics.
Per tant, a l'igual que hem fet per a les Unitats de Seguretat Ciutadana, la Secretaria de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha instat a l'Administració a atendre les nostres demandes, ja que tot i que no solucionaríem el greu problema de manca d'efectius, si incrementaríem les actuals mesures per lluitar contra l'alta accidentabilitat que enguany afecta Catalunya. 
NÚMERO DE COMUNICAT:E-115/2018 
DATA:16 de Agost de 2018
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies