COMUNICATS, TRÀNSIT 
Ho vam avisar! L’especialitat de trànsit es precaritza incrementant les places en situació provisional 
SAP-FEPOL venia avisant que, per les decisions que s'havien pres darrerament com el tancament dels sis sectors de trànsit, es corria el risc de provocar una fuita d'especialistes. Arribats al concurs general de seguretat ciutadana ja s'han fet evidents.  
 
Barcelona, 25 de setembre del 2019.-
Que les especialitats del cos de mossos d’esquadra han estat víctimes de la manca d’inversió en seguretat pública ha estat, juntament amb la manca d’efectius, una de les altres greus conseqüències que el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha denunciat de manera constant. Que més concretament amb l’especialitat de trànsit, la nostra organització sindical ja havia anunciat un fuita d’efectius en el proper concurs general de seguretat ciutadana, també havia estat intensament avisat. Un avís que evidenciava que, malgrat haver-se signat un acord retirant l’històric Q10, els especialistes necessitaven més motius per quedar-se a trànsit i evitar perdre un capital humà amb una formació i una experiència extraordinària. I és que arribat el concurs general, i sense oblidar la intenció de la Comissaria de tancar els sis sectors de trànsit, s’ha pogut veure que malgrat els avisos de SAP-FEPOL i els nostres tocs d’alerta, els especialistes han decidit marxar. Sigui pel motiu que sigui, l’especialitat ha perdut una quantitat determinada de treballadors i treballadores de nivell 3, que evidentment provocarà un impacte negatiu sobre el servei. Tant alt pot ser l’impacte negatiu, que vistes les greus conseqüències, la pròpia Divisió està oferint a tots aquells i aquelles que han assolit una plaça al concurs general de seguretat ciutadana, que es quedin a trànsit mitjançant una comissió de serveis. És a dir! S’està oferint als especialistes que tenien la seva plaça fixa i que -com a conseqüència de la situació de trànsit han decidit marxar- que es quedin, ara però en situació provisional (com la que suposa una Comissió de Serveis). Des de la nostra organització sindical “no critiquem” l’intent a la desesperada de la Divisió d’intentar evitar la fuita d’especialistes. Però sí creiem que l’organització ha de fer autocrítica.  Per què permetre que s’incrementi la provisionalitat a l’especialitat? Per què s’ha arribat a aquesta situació? Per què, lluny de negar la situació que SAP-FEPOL ha vingut denunciant darrerament, aquesta no ha estat acceptada i no s’ha treballat conjuntament per evitar-la i millorar-la? La nostra organització sindical no considera que la fórmula de les comissions de serveis sigui la correcta i menys, quan les places assolides i que no s’arribaran a cobrir, quedaran descobertes i desaprofitades. Per tant si una cosa queda clara és que l’especialitat avui té un major índex de provisionalitat i que, de no fer cas a les propostes presentades per la nostra organització (per exemple pel què fa al tancament dels sis sectors de trànsit), aquest índex serà més important en un futur immediat. 
NÚMERO DE COMUNICAT:C-126/2019 
DATA:25 de Setembre de 2019
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies