CENTRAL, COMUNICATS, TRÀNSIT 
SAP-FEPOL denuncia errors en les dades publicades en el balanç de sinistralitat del 2018 
A diferència de les dades publicades pel Servei Català del Trànsit, la nostra organització sindical ha tingut accés a dades que indiquen accidents amb víctimes mortals que no s'han fet constar en els índexs de sinsitralitat i mortalitat. 
 
Barcelona, 30 de gener del 2019.-
La  Secretaria de l’Especialitat de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha detectat errades en les dades publicades ahir pel Servei Català de Trànsit (SCT) sobre el Balanç de Sinistralitat a Lleida, Alt Pirineu, Aran i la Catalunya Central. La nostra organització sindical, després de revisar les dades donades pel Servei Català del Trànsit, ha trobat errors que deixen en evidència que aquestes no es corresponen a les dades reals. Per ser més específics, el SCT en la roda de premsa efectuada, va manifestar no haver-hi hagut cap mort a la comarca de l’Anoia durant els anys 2017 i 2018. No obstant, segons el llibre d’accidents del Sector de Trànsit d’Igualada al qual ha tingut accés aquesta organització sindical, durant l’any 2017 es van produir sis (6) accidents amb el fatídic resultat de set (7) persones mortes, mentre que durant l’any 2018 se’n van produir quatre (4) d’accidents, en els quals sis (6) persones hi van perdre la vida. La nostra organització sindical desconeix quin és el motiu de les diferències entre les dades manifestades pel SCT en la roda de premsa d’ahir i les que figuren en el llibre d’accidents del Sector de Trànsit d’Igualada i a l’efecte creiem necessari revisar-les per informar de nou a l’opinió pública. Recordem però, que històricament s’ha considerat víctima mortal per accident de trànsit aquella que ha finat fins a trenta (30) dies després d’haver-lo patit. Criteri també denunciat per la nostra organització sindical. Per consegüent, des del SAP-FEPOL no volem entendre que un canvi en el criteri esmentat hagi estat el motiu de les diferències denunciades ja que, en cas de ser així, ho interpretaríem com una manipulació de la situació exposada a l’opinió pública. Dit això també, des de la nostra organització ens preguntem quin pot ser el motiu d’aquest canvi de criteri:
  • Es tracta d’una errada? O com diguem ens trobem davant d’un presumpte episodi de “manipulació” de les dades sobre la sinistralitat i mortalitat a la xarxa viària catalana. Recordem que, com ja s’ha esmentat en aquest comunicat, aquesta no és la primera vegada que la nostra organització denuncia la forma com es realitza la “Gestió de dades” d’accidentalitat.

  • Molt menys, des del SAP-FEPOL no volem pensar que el presumpte criteri estadístic utilitzat, respon al fet que el Sector de Trànsit d’Iguala (dins del qual hi ha l’Anoia) sigui un dels sis sectors que la Comissaria General de Mobilitat té previst tancar. Seria difícil justificar tancar un sector de trànsit que, segons a les dades a les quals hem tingut accés, compta amb el fatal recompte de tretze (13) persones mortes en els dos darrers anys.
És per això que el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) insta a la Comissaria General de Mobilitat del cos de mossos d’esquadra i al Servei Català del Trànsit a revisar tots els balanços publicats no només de la Catalunya Central, sinó de tota la xarxa viària catalana, en previsió que els errors detectats a Igualada, no s’hagin donat a altres sectors. Un cop contrastades les dades cal tornar a explicar les dades reals a la societat la qual es mereix saber quin és l’estat real actual. 
NÚMERO DE COMUNICAT:C-20/2019 
DATA:30 de Gener de 2019
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies