COMUNICATS
Diverses propostes de modificació del nou parc mòbil
Permetre l'obertura ràpida de les portes de les persones detingudes i incrementar la seguretat del calaix on es transporten les armes llargues han estat reclamades als responsables operatius
Barcelona, 28 de desembre del 2020.-
Els nous vehicles policials ja estan en circulació i des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) hem detectat diverses qüestions que caldria millorar. Qüestions que afecten a la seguretat dels efectius policials. La primera d’elles fa referència a l’obertura i tancament de les portes del darrera dels vehicles amb mampara.
La nostra organització sindical ha estat informada per alguns de vosaltres, que les portes de les persones detingudes, si la clau de contacte no està donada, no es poden obrir mitjançant el botó amb el qual es pretén facilitar un accés ràpid a la part posterior del vehicle.
Aquest fet provoca, que davant detencions amb resistència o violència, els efectius policials tinguin més dificultat poder introduir a les persones detingudes a l’interior del vehicle policial, ja que per obrir les portes és necessari abans, donar el contacte del vehicle.
Fetes les gestions oportunes i els escrits pertinents (agraint alhora la immediatesa de la resposta), la nostra organització sindical ha estat informada que efectivament aquesta és una qüestió que en els propers vehicles que es lliuraran caldrà millorar. Que no s’hagi fet amb els vehicles que s’han lliurat ja, ha estat per qüestions tècniques atribuïbles a la manca d’una segona bateria, que permeti poder obrir la porta sense haver de donar la clau del contacte. En el proper rènting, els vehicles ja portaran una bateria auxiliar que permetrà l’obertura sense claus de les portes posteriors.
Una altra qüestió que des del SAP-FEPOL hem elevat al cos és la relativa al calaix que serveix per guardar l’arma llarga. Des de la nostra organització sindical hem demanat que aquest calaix garanteixi la seguretat de les persones que van a l’interior del vehicle policial, evitant que qualsevol tret perdut pugui perforar-lo. Respecte aquesta segona qüestió, els responsables operatius, a més d’estudiar poder col·locar una planxa de ferro o arramida al final del calaix, han recordat que aquest serveix per evitar deixar l’arma llarga en el porta maletes del vehicle policial, oferint un lloc més preservat de la resta de l’equipatge que es duu en aquest espai.
Des del SAP-FEPOL som conscients de la millora que ha suposat el canvi del parc mòbil. Alhora som conscients que és amb la utilització dels vehicles, quan es detecten algunes deficiències i possibles millores. Per tant, essent conscients de la millora que han suposat els nous vehicles, però amb l’ànim constructiu necessari esperem que les propostes demandes siguin considerades.
NÚMERO DE COMUNICAT:C-216/2020
DATA:28 de
Desembre de 2020