Els efectius de trànsit segueixen patint les conseqüències d’un parc mòbil deficient
La greu situació amb el parfc mòbil de trànsit fa que en algunes destinacions els patrulles s'hagin d'agafar de seguretat ciutadana, la qual cosa afecta tant al servei de prevenció viària com al propi de seguretat ciutadana
Barcelona, 14 de setembre del 2022.-
Durant la setmana passada, els efectius del sector de trànsit de Vilafranca del Penedès només van poder treballar amb un sol vehicle de trànsit (una furgoneta). L’altre vehicle del sector, en punxar-se-li una roda, va haver de ser traslladat fins el taller mecànic.
Tot i que canviar una roda a un vehicle pot semblar fàcil, si aquest és de l’Administració la cosa ja es complica. I és que malgrat al mateix taller hi havia rodes disponibles d’altres vehicles del cos, que malgrat haver patit un sinistre tenien les rodes en bon estat, s’havia d’esperar el peritatge corresponent.
Per tots aquests motius, i per absència de vehicles operatius, trànsit va haver de sol·licitar vehicles a USC la qual, per la poca quantitat de parc mòbil disponible, només en va poder deixar un. Un vehicle a més que tenia una clara deficiència en la direcció, no funcionaven les sirenes, la botonera dels prioritaris estava malmesa i el porta-maletes estava “assegurat” amb cinta americana.
Per altra banda, al sector de trànsit de Mataró fa setmana que només tenen un vehicle de trànsit (també una furgoneta) a la qual li falta un llum i els prioritaris no li funcionen. Al ser l’únic vehicle, aquest es veu forçat a utilitzar-lo durant els tres torns i si les dotacions restants -si poden- ho han de fer també amb vehicles d’USC. Això ha provocat que durant alguns torns (com per exemple el del torn de matí del 13 de setembre) una dotació s’hagi vist obligada a quedar-se a comissaria.
Situacions com les dues anteriors, des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) en podríem estar detallant de manera contínua d’altres similars que es produeixen a gairebé tots els sectors de Catalunya. Però des de la nostra organització sindical preguntem: qui pateix aquestes situacions? Qui pateix les conseqüències d’un parc mòbil deficient del cos de mossos d’esquadra?
És evident que la ciutadania i els usuaris de les vies públiques catalanes pateixen la falta de vehicles. És evident que la seguretat, la regulació i la prevenció viària es veu perjudicada per situacions com les esmentades. Després, davant l’increment de les víctimes en accidents de trànsit, ens posem les mans al cap.
Si bé és cert que l’increment dels pressupostos en parc mòbil s’ha produït, també ho és de cert, que la ciutadania es mereix saber quina és la situació actual i quines son les conseqüències que això provoca.
La gestió en les adquisicions de vehicles ha de ser eficient i si és necessari, cal buscar vehicles logotipats o solucions ràpides que evitin situacions com les descrites, ja que al cos de mossos li és imprescindible oferir la seguretat i la prevenció viària que Catalunya es mereix.