Resum de la reunió regional que es va realitzar ahir entre els Caps regionals, els serveis d'administració i les organitzacions sindicals
Granollers, 3 de juliol del 2020.-
Ahir 2 de juliol es va realitzar la darrera reunió entre els comandaments de la Regió Policial Metropolitana Nord, els caps d’administració i les organitzacions sindicals representatives del cos de mossos d’esquadra. A continuació us fem un resum dels punts tractats:
En relació a la denúncia feta des del
Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) sobre els endarreriments en les reparacions dels vehicles policials, fet que ha provocat que fins i tot el Cap de Torn hagi hagut de patrullar amb la furgoneta, ens informem de diversos casos de sarna que ha fet que, per protocol els vehicles hagin de quedar aturats durant 48 hores per la desinfecció a la qual han estat sotmesos.
S’han detectat cinc (5) casos de
lipoatròfia semicircular (3 a l’ABP i 2 a la Regió). Des de Riscos Laborals s’han fet les recomanacions de canviar el cablejat dels ordinadors. Alhora s’han pres registres de temperatura i humitat per fer-ne un seguiment. Com a darrera mesura es vol arrodonir el mobiliari.
En quan a la
manca i manteniment dels vehicles policials se’ns informa que en els que són de propietat s’han canviat dotze (12) seients per fer-los més còmodes. Així mateix, després d’haver-los reparat, s’han recuperat alguns vehicles que l’empresa de rènting els donava com a sinistre.
Després de la
denúncia per riscos laborals presentada per la nostra organització sindical sobre l’estat d’aquesta comissaria, ens informem que s’han fet reparacions a la segona planta, gràcies a les quals s’han deixat de detectar filtracions. En quan als vestuaris s’està esperant una mesura tècnica.
Per altra banda i en quan a les
baixes temperatures registrades durant el mes de desembre ens i formem que la causa era una mala configuració de l’ordinador (SAUTER), la qual cosa ja ha quedat solucionada.
Sobre aquesta comissaria recordem que
SAP-FEPOL va presentar denúncia per l’estat, entre d’altres dependències, dels
vestuaris. A l’efecte se’ns informa que s’han realitzat algunes accions provisionals, com la porta del vestíbul i algunes taquilles.
En aquesta mateixa comissaria s’ha realitzat un
Pla d’Autoprotecció amb Riscos Químics i en breu es farà un simulacre. Des de la nostra organització sindical hem demanat que el simulacre, a més de ser de risc químic, també sigui d’incendi.
Des del 2019 s’ha estat denunciant la
situació de l’escala. Sobre aquesta qüestió ens remeten a la Comissió d’Infraestructures del Departament d’Interior.
Per altra banda hem denunciat que s’hagin de portar els
vehicles a Mataró perquè no sigui possible trobar una empresa més propera que vulgui treballar amb les condicions de pagament proposats per l’Administració.
Des del
SAP-FEPOL hem denunciat les
goteres que pateix aquesta comissaria. Sobre aquesta qüestió ens informem que s’ha fet una canalització la qual, i segons s’ha comprovat amb les darreres pluges, ha solucionat el problema. També ens informen de les 11 cadires noves que s’han enviat a aquesta comissaria.
Novament denunciem la situació de l’efectiu que realitza el seu
servei porta de Comissaria. Denunciem que aquest efectiu no pot estar pendent de manera paral·lela a les càmeres de seguretat, als ciutadans i a l’hora haver ha de donar una clau al personal de la comissaria per a què puguin entrar. Lamentem que novament hàgim de demanar l’etern polsador amb codi per la porta d’accés i lamentem que novament se’ns derivi a la Comissió d’Infraestructures. Des de la nostra organització sindical reclamem una solució ràpida.
Respecte la demanda de posar una lona que garanteixin la seguretat dels vehicles personals dels efectius policials d’aquesta comissaria ens informem que no es pot fer cap actuació. És per això que des del
SAP-FEPOL proposem que es garanteixi l’anonimat de la placa de matrícula tapant-la amb algun element.
Sobre la problemàtica amb l’ascensor ens informen que, després d’iniciar-se les obres el passat 25 de juny, estarà arreglat a finals del mes de setembre.
Es valorarà elevar la tanca perimetral.
- Sala Regional Metropolitana Nord.
S’han set (7) cadires i totes les bateries de les emissores que estaven malmeses. Així mateix es farà un calendari sobre la substitució del material.
Respecte el número d’efectius d’aquesta destinació se’ns informa que el mes de maig hi havia cent vint-i-un (121) operadors, mentre que el mateix mes de l’any 2019 n’hi havia cent trenta (130). Actualment hi ha un problema de fusió de conferències, la qual cosa està suposant que no s’imputin tots els serveis i el que és pitjor, que les patrulles moltes vegades han de restar a l’espera per poder comunicar.
És per això que des de la nostra organització sindical reclamem que es millori aquesta situació ja que el servei ordinari de la pròpia sala, com de les dotacions policials, s’està veient greument afectat.
Les entrades i sortides del
col·legi jueu les passaran a fer els efectius de l’ARRO.
Les Comissaries hores d’ara ja no volen més material ja que tenen excedent de tot. En quan a l’afectació de la COVID-19 a la Regió, cinc-cents quaranta-quatre (544) efectius policials s’han vist afectats, dels quals trenta-sis (36) han donat positiu.
- Guàrdies Presencials a les Unitats d’Investigació.
Ens informem que les guàrdies no presencials que fins el moment s’havien realitzat han passat a ser presencials, mancomunant-les en dues agrupacions. Des del
SAP-FEPOL no és la primera vegada que denunciem aquest canvi, el qual el veiem del tot innecessari i més quan encara està en vigor l’Acord sobre guàrdies no presencials que imputa temps efectiu de treball quan s’està localitzable.
Un total de trenta-sis (36) efectius s’han vist afectats, sis (6) dels quals són caporals.
Ara per ara aquest servei es continuarà fent amb passades durant el torn de nit i punts estàtics. Des de la nostra organització sindical denunciem novament que s’hagi de continuar fent un servei que només serveix per protegir quatre parets d’edificis judicials i més amb la manca d’efectius que encara patim.
Després de dos mesos en els quals el Servei d’escortes s’ha fet càrrec de la protecció, a partir d’ara tornarà a fer-se des d’USC tal i com sempre s’havia fet.
Aquestes han estat les qüestions tractades en aquesta reunió. En cas que vulgueu ampliar la informació o ens vulgueu traslladar alguna qüestió per properes reunions podeu posar-vos en contacte amb els nostres delegats i delegades.