COMUNICATS, TRÀNSIT 
Els greus problemes de seguretat i eficiència de Rodi  
No és la primera vegada que rebem denúncies de les oficines tècniques i de suport (sobretot a les ARTS Central i Metro Sud) per la mala praxi dels tallers Rodi a les reparacions del parc mòbil    
 
Barcelona, 25 d’octubre del 2024.-

El 3 de gener del 2024, els sindicats SAP-FEPOL i SME-FEPOL van registrar l’escrit E-1/2024 on denunciàvem negligències molt greus en la reparació d’un vehicle feta en aquests tallers. Però n’hi ha hagut d’altres, només cal preguntar-ho els companys/es que recepcionen o utilitzen els vehicles “reparats”.

Les organitzacions SAP-FEPOL i l’SME-FEPOL (més enllà que és l’única empresa que es presenta a les licitacions a causa del seu baix preu), no entenem que pugui guanyar licitacions per la reparació de les motocicletes BMW de trànsit una empresa, Rodi, que centra principalment el seu negoci en el món dels pneumàtics.

Així mateix, publicita a la seva web, en l’entorn de les motocicletes, literalment, “En Rodi Motor Services ens encarreguem del manteniment de la teva moto. Els nostres serveis se centren a oferir solucions de mecànica i posada a punt com: manteniment del sistema de frenada, kit de transmissió, bateries, canvi d'oli, filtres… Als tallers Rodi trobaràs una solució de manteniment adaptada a les teves necessitats i a les de la teva motocicleta”, és a dir, en el manteniment de les motocicletes (en general) i reparacions mecàniques molt concretes com les avaries d’embragatge i els sistemes dels frens i de transmissió.

Els problemes que sovint ens trobem quan portem una motocicleta a reparar a tallers Rodi són que les motos s’eternitzen als tallers, per lentitud, pel precari sistema de subministrament de les peces BMW, perquè han de traslladar les motocicletes d’un taller a un altre per trobar un mecànic que les vulgui reparar, donat que no són experts en aquesta mena de motocicletes (ja que són pocs els seus mecànics arreu del territori català que tenen, des de fa poc temps, la formació, acreditació i adequació mínima exigida per BMW per poder reparar les seves motos).

La comparació és abusiva i vergonyosa quan la licitació és guanyada per la mateixa marca BMW. Segurament és més cara, però acaba sent més eficient, i l’eficiència ha de ser l’objectiu si volem treballar amb les motocicletes a la carretera.

Els sindicats SAP-FEPOL i SME-FEPOL, per seguretat i eficiència laboral, hem emplaçat a la directora de serveis del departament d’Interior a través d'un escrit (E-76/2024), per sol·licitar que es deixi de treballar amb tallers de la marca Rodi per la reparació del parc mòbil de Trànsit, especialment si els vehicles a reparar són motocicletes.
En aquest cas, pagar
menys és sinònim d’un servei ineficient, perillós, abusiu i deficient.

Un altre cop, SAP-SME/FEPOL, demostra ser el sindicat referent, l’única organització que treballa pels especialistes de Trànsit, en particular, i del nostre cos, en general, en la recerca de millores pels professionals de la policia, és per això que necessitem que us uniu al SAP-SME/FEPOL. Necessitem un sindicat més fort, perquè sent forts és l’única manera de tenir més força.
Podeu descarregar l'escrit tramitat a l'arxiu adjunt a aquest comunicat.


SAP-SME junts, serem millors!

        
NÚMERO DE COMUNICAT:C-170 
DATA:25 de Octubre de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies