CENTRAL, COMUNICATS, TRÀNSIT 
La seguretat dels efectius de trànsit ha de prevaldre per sobre de l’afany recaptatori  
Les ordres que es donen de prioritzar el servei de trànsit amb vehicles de paisà per davant dels vehicles logotipats pot posar en risc la seguretat dels efectius policials. El passat 22 de març, a l'A-2 en vam tenir un clar exemple  
 
Manresa, 31 de març del 2023.-
 
El Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) denuncia que a dia d’avui, en algunes comissaries de trànsit del cos de mossos d’esquadra s’està prioritzant l’afany recaptatori per davant de la prevenció viària.

I és que, per posar un exemple, el passat 22 de març del 2023 sobre les 19:30 hores, en unes condicions que van posar absolutament en perill la seva integritat física, tres efectius de trànsit del Sector d’Igualada (ART Central) van haver d’auxiliar un accident i tallar l’A-2, a l’alçada del punt quilomètric 568 en sentit Madrid.

El perill es va produir quan els tres efectius policials van haver d’acabar desviant el trànsit, absolutament a les fosques perquè en primer lloc feien el servei amb vehicles de paisà (espiell i radar) i segon, perquè per les hores que eren, ni hi havia llum natural, ni tampoc artificial.

A aquest efecte, la nostra organització sindical ha exigit sempre que la seguretat dels agents sigui una prioritat absoluta. Però en aquest cas (i malgrat ho hem denunciat de manera reiterada) per les ordres que es donen, veiem que es segueix prioritzant el patrullatge amb vehicles de paisà per davant del patrullatge (preventiu) amb vehicle logotipat.

Així, segons la planificació d’aquell torn de tarda, el servei constava de cinc (5) efectius, que es van repartir en tres vehicles: Indicatiu XENON 630 format per tres efectiu i dos vehicles (furgoneta + espiell) i un segon vehicle també de paisà (radar).

El problema va esdevenir quan els dos vehicles de paisà van haver d’assistir a l’accident, ja que en el moment en què es va produir, la furgoneta logotipada estava realitzant una prova d’alcoholèmia i no podia abandonar el lloc.

Per aquests extrems, els tres efectius de trànsit van haver de tallar l’A-2 amb vehicles que (a més de presentar desperfectes en la pantalla informativa de l’espiell)  ni tenien el pont de llums, ni tenien els altres elements que els permet ser més visibles i més sonors a la resta de vehicles.

Per tot plegat, SAP-FEPOL es veu en l’obligació de tornar a denunciar que, en aquest cas a l’ART Central, es prioritzi la planificació de vehicles de paisà (amb els quals es pretén enganxar a un major número de persones infractores) per davant dels vehicles logotipats (amb els quals es pot fer la tasca preventiva).

Tal i com queda en evidència amb l’episodi esmentat, la nostra organització no pot permetre que es posi en risc la integritat física dels efectius policials ja que, malgrat l’organització pot estar predisposada assumir-ne els riscs, nosaltres no volem que hagin de ser les famílies qui en pagui les conseqüències d’una mala decisió.
  
NÚMERO DE COMUNICAT:C-63/2023 
DATA:31 de Març de 2023
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies