De la recaptació en sancions que percep el SCT, quina quantitat reverteix sobre l’especialitat de trànsit?
Mentre que el CME denuncia per trànsit, el Servei Català de Trànsit ingressa el pagament de les sancions. A què es destinen aquests diners i quin impacte tenen sobre el cos de mossos d’esquadra són preguntes que s’han elevat al Director General de la Policia.
Barcelona, 11 d'octubre del 2024.-
Ara farà un any, el Director del Servei Català del Trànsit explicava en un programa radiofònic que la major part dels diners recaptats en multes anaven destinats a la gestió del trànsit, la seguretat viària, les inversions en infraestructures i a l’assistència a les víctimes d’accidents.
20M per a carrils addicionals i actuacions diverses per fer més fluït el trànsit a les autopistes, 20M per a seguretat viària, col·laboració amb policies locals i programes de formació, 10M per noves inversions com radars, 600.000 euros per atenció a víctimes de trànsit i aproximadament 14M d’euros per als municipis.
Per altra banda, cada any i en compliment del capítol 1 de la Llei 14/1997 hi ha un finançament del SCT al CME gràcies al qual el darrer any, el SCT ha finançat amb 65M d’euro a la PG-ME i 10M addicionals per a material policial.
Des de la Comissaria general de mobilitat (CGMO) se’ns ha manifestat que oficialment s’ha sol·licitat la compra de material i uniformitat per a l’especialitat de trànsit, tal com fundes perneres, jaqueta de pluja impermeable i botes d’estiu/hivern entre d’altre. No obstant la resposta fins ara ha resultat infructuosa.
Per aquest motiu, des de les Seccions sindicals de trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) hem adreçat un escrit al Director General de la Policia preguntant quin és el percentatge o quantitat de diners reverteix sobre l’especialitat i en quins conceptes.
Des d’ambdues organitzacions sindicals considerem que, del total de recaptació que el SCT percep en concepte de pagament de sancions, part de la mateixa ha de revertir de manera directa en les condicions laborals dels especialistes i en les eines que utilitzen en el desenvolupament de les seves funcions.
És per això que, amb l’escrit adreçat al Director General de la Policia, creiem oportú saber quines són les dades reals que estan relacionades amb aquesta qüestió a fi de presentar les propostes que es considerin oportunes. Alhora, en el mateix escrit hem comunicat que els deu vehicles que han arribat a l’ARTS porten molts mesos aturats i tancats.
Ambdues organitzacions sindicals sospitem que el percentatge o les quantitats que es reverteixen sobre l’especialitat de trànsit són ínfimes i totalment insuficients en comparació amb les necessitats de material, parc mòbil i uniformitat imprescindible per a un correcte funcionament del servei. No obstant esperarem a veure quina és la resposta.