COMUNICATS, TRÀNSIT 
Reunió Comissaria General de Mobilitat  
Us oferim un resum dels principals punts tractats en aquesta reunió, que es va celebrar el passat dia 25 de juny.  
 
Barcelona, 10 de juliol del 2025.-
 
Primer.- Oferiment de comandaments

Ens comuniquen que estan en tràmit i fent les gestions oportunes per cobrir mitjançant oferiment els sots caps de Metro sud i Central.

La comissaria exposa que l’ascens a sotsinspector no té nivell d’especialitat, és a dir, perd l’especialitat o pot ser ocupada per un sotsinspector que no sigui especialista.

Segon.- Vectors

Des de la CGMO ens informen que està previst que el dia 1 de juliol es procedirà a la creació dels caps d’unitat URIV, es farà un oferiment a l’escala intermèdia per tal d'ocupar aquests llocs.
 
Tercer.- VAR15

Ens informen que està prevista una actualització i modificació dels criteris que regeixen el VAR15, sense concretar en què afectarà.

Des del sindicat s’ha fet esment del fet que es destinen recursos en servei ordinari, i deixar desprotegit el territori per tal de cobrir serveis extraordinaris que podrien realitzar-se en Var-15, com Montmeló, la patum… La resposta ha estat que en l’assignació de recursos els responsables si ho considera prioritari poden destinar recursos en treball ordinari i si és necessari d’una regió a altra.

També s’ha demanat la possibilitat que la realització de serveis de VAR-15 es pugui fer només amb 8 hores de descans, en estudi.
 
Quart.- Torn de nit 

Respecte a la petició de realització del servei de nit de dues o més patrulles en atenció a la seguretat, la prevenció i l’actuació amb garanties dels agents de trànsit, la CGMO ha exposat que és el cap de l’ART qui decideix les patrulles que destina al torn de nit tenint en compte els recursos amb els quals compta.

Cinquè.- Concurs de Trànsit

Està previst un concurs de Trànsit al mes d’octubre, amb un total de 200 places.
Ens traslladen que l’edat mitjana dels efectius de l’especialitat és de cinquanta anys i la pretensió és continuar publicant convocatòries fins a arribar a 1500 efectius de trànsit l'any 2030. (Actualment 1200).
S’ha fet esment que per fer front als reptes i necessitats de l’especialitat s’hauria de començar a preparar ja un nou concurs de provisió.
 
Sisè.- Formació

Hem traslladat la necessitat de realitzar formació que compleixi amb les expectatives dels agents, com pot ser actualització i canvis de normativa, actuació davant les eventualitats amb vehicles elèctrics, utilització de les mascaretes de risc químic, una formació continuada i descentralitzada.
La resposta és que s’està treballant per aconseguir-ho.

Setè.- Segona activitat 

Sol·licitem que els especialistes en segona activitat es quedin a l’especialitat, si així ho desitgen i no comptin com a efectius operatius.
Ens informen que Prefectura està fent una revisió dels conceptes i tasques de suport de l’operativitat que poden realitzar-se per tal d'optimitzar recursos.

Vuitè.- Radars 

Respecte a la substitució dels equips de radar, com el Multanova 6F, operatius des de l’any 1997, ens informen que depèn de la licitació en la qual intervenen el SCT i Interior, ara mateix no hi ha previsió i, de moment, no es poden jubilar.
 
Novè.- Bòxers

Ens remeten a la subcomissió de material per tenir informació més acurada, i ens informen de l’arribada de 60 motocicletes noves en tres fases.

Hem insistit en la necessitat de canviar el taller on es realitza el manteniment dels vehicles de trànsit, RODI, ens diuen que des de la CGMO van fer informe en aquest sentit amb els criteris i característiques que hauria de tenir, però la licitació d’aquest servei de moment no s’ha fet.

Desè.- Xenons

Arribaran de noves, però sense previsió d’arribada.
 
Onzè.-  Material

La CGMO ens ha informat que s’han lliurat tots els paranys que estaven disponibles, pendent d'una nova licitació.

Dotzè.- Kits Drogues 

Hi ha alguna problemàtica amb els kits de drogues, en concret els kits de màquina lectora, aquest sistema de kit de màquina no es proposarà al pròxim concurs.

De fet, informen que en una enquesta realitzada, només una ART, Ponent, va demanar com a preferent aquest sistema.
 
Tretzè.- Actes autocopiadores

Ens remeten al servei d’administració en cas de manca d’aquestes actes.
També hem traslladat les peticions dels agents que es troben a la carretera d’un sistema que permeti imprimir les actes al moment. A la qual cosa contesten que no està previst.
 

Hem aprofitat per fer una reflexió respecte al fet que un patruller/a no hauria de patir pel material, per la manca de cons, paranys, lots, kits de drogues, per la manca de peces de vestuari... és un problema recurrent tenim cada any: les licitacions s’enredereixen, no s'ajusten a les necessitats, el material, els vehicles i altres s’envelleix, escasseja, es fa malbé. Tot això hauria d'estar facilitat perquè els agents no es preocupin de res més que de fer la seva feina a la carretera.

Finalment, s’ha denunciat les possibles pressions que s’estarien exercint a alguns especialistes per part de l’ART de Camp de Tarragona, qüestió que desenvoluparem amb més detall en un comunicat independent.


 
 
NÚMERO DE COMUNICAT:C-117/2025 
DATA:14 de Juliol de 2025
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies