La Subdirecció general de recursos humans reconeix el retard i informa que ja s’han fet tots els tràmits per pagar-los en els propers dies.
Barcelona, 16 de setembre del 2025.-
Des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) són moltes les consultes que ens arriben respecte el retard del pagament de les compensacions indemnitzatòries per assistència a judicis.
És per això que avui, les nostres organitzacions sindicals hem fet les gestions pertinents amb la Subdirecció general de recursos humans de la Direcció general de la Policia a fi de comunicat dita incidència, saber què ha passat i evidentment, saber quan es revertirà a curt termini.
Així, fetes les gestions, des d’ambdues organitzacions sindicals podem traslladar-vos que (una vegada reconegut el retard en el pagament), la SGRH confirma que aquests ja estan gestionats i que ja s’han fet tot els tràmits amb el Departament d’Economia, a fi que es paguin en els propers dies.
Per tant, tots aquells efectius policials que us heu vist afectats per aquesta situació hauríeu de percebre les vostres compensacions en els propers dies.
Des del SAP-SME-FEPOL recordem que els problemes patits aquest mes de juny no han estat els primers ja que, el mes de gener d’enguany ja vam patir un retard similar d’un mes en l’abonament de les compensacions indemnitzatòries per assistència a judicis.
Ambdues organitzacions sindicals som conscients dels esforços que la SGRH ha de fer mensualment per fer efectiu el pagament de judicis, però també creiem que les persones membres del cos de mossos d’esquadra han de tenir coneixement des del primer moment, de qualsevol incidència que es produeixi en el pagament de les seves retribucions.
És per això que, des del SAP-SME-FEPOL tornem a insistir en la necessitat d’implantar o reforçar els mecanismes necessaris a fi que, el pagament de totes les retribucions, compensacions o indemnitzacions es facin de manera àgil, eficaç i acord a la normativa vigent. Així mateix agraïm la celeritat en la resposta que avui se’ns ha donat.