COMUNICATS, TRÀNSIT 
Les dificultats de renovar el parc mòbil de trànsit del cos de mossos d’esquadra 
Alguns vehicles "nous" adquirits ara fa dos anys acumulen més de 250.000 quilòmetres. Aquest ritmre serà impossible de seguir, més quan els vehicles (en els darrers dos anys) han funcionat les 24 hores al dia sense descans  
 
Barcelona, 12 de gener del 2023.-
 
Son moltes les reunions i els escrits amb els quals el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha denunciat la manca i el mal estat del parc mòbil de l’especialitat de trànsit del cos de mossos d’esquadra. Pel seu deficient estat la nostra organització sindical s’ha vist obligada a denunciar-ho públicament i més davant les dificultats patides amb els concursos de licitació.

Sobre aquests fets, l’Àrea de comunicació del cos publicava el 20 de desembre del 2022 que el cos de mossos d’esquadra “incorporaria 176 nous vehicles a finals de l’any 2023” dels quals “103 correspondran a l’especialitat de trànsit, fet que comportarà una renovació del 70% de la flota de turismes d’aquesta Divisió”. Així, i segons la mateixa nota, el Departament d’Interior preveia que amb aquestes licitacions tota la flota de trànsit quedés “completament renovada”.

Sobre aquesta qüestió, la nostra organització sindical ja ha manifestat en seu del Consell de la Policia que després de l’arribada dels darrers vehicles (ara fa fos anys), aquests estan molt lluny de considerar-se nous a dia d’avui i per tant, de ser vehicles renovats.

Com a conseqüència de la dramàtica situació actual i del paupèrrim parc mòbil, els “nous” vehicles acumulen ja milers de quilòmetres, ja que aquests han vingut funcionant les 24 hores de tots els dies dels darrers dos anys.

A tall d’exemple, el Roda CME-4840 (SEAT TARRACO) del Sector de Trànsit de Borrassà – Figueres (ART Girona) portava a data de 2 de gener, la quantitat de 250.362 quilòmetres. Quantitat que a dia d’avui ja s’haurà superat de manera considerable. El mateix passa amb els vehicles adscrits al Sector de trànsit de Sant Feliu de Llobregat els quals a data de 5 de gener portaven 248.254 i 271.553 quilòmetres.

Per tant, amb aquests dos exemples veiem que els vehicles que van arribar fa dos anys ja acumulen una quantitat de quilòmetres molt elevada la qual cosa, sumat als vehicles més vells, ens porta a concloure la dificultat que la nostra especialitat tindrà de manera constant amb la seva flota de vehicles.

És per això que cal accelerar el tempos de les licitacions. No es poden seguir carregant de quilòmetres la flota actual, al ritme que s’ha vingut fent els dos darrers anys. De fer-se és evident que no arribarem al 2024 ja que ni les motocicletes, ni els vehicles actuals (tampoc els SEAT TARRACO), així com tampoc les furgonetes resulten suficients per un correcte manteniment de la flota.
  
NÚMERO DE COMUNICAT:C-7/2023 
DATA:12 de Gener de 2023
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies