COMUNICATS 
Reunió sobre sales de coordinació entre els responsables operatius, administració i sindicats 
Reunió marcada per la manca d’efectius de totes les sales de coordinació i la càrrega de feina que assumeixen.  
 
Barcelona, 14 d'octubre del 2024.-
 
Nova reunió entre els responsables operatius de les Sales de coordinació del cos de mossos d’esquadra, els serveis d’administració i les organitzacions sindicals amb representació al Consell de la Policia. Des del sindicat SAP-SME-FEPOL, continuem reivindicant la necessitat de garantir unes condicions laborals dignes per a totes les sales, una exigència fonamental per al bon funcionament del servei.

Primer.- Manca d'efectius a les sales del territori: situació i mesures pendents.
Actualment, les sales del territori segueixen en una situació preocupant a causa de la manca d'efectius, la qual afecta el funcionament òptim i l'eficiència dels serveis. Aquesta escassetat de personal s'ha fet especialment evident en diverses zones, incloent la Sala de 112 de Reus i la Sala Metropolitana Barcelona, Metropolitana Sud, Metropolitana Nord i Sala Central, les quals segueixen a l'espera de reforços necessaris per garantir una gestió adequada.

La Comissaria General Tècnica està valorant com ajustar els efectius disponibles i distribuir-los de manera més eficient. A la Sala de Reus, la situació és especialment preocupant, ja que s’està pendent de l’arribada dels nous caps de sala, així com de la resolució del concurs de provisió de places per poder definir la dotació final.

De la mateixa manera, la Sala de Barcelona està esperant l'assignació dels nous caps de sala i caps de torn per cobrir tots els torns de manera efectiva. Un cop finalitzi el concurs general es procedirà a analitzar en profunditat les mancances de personal a totes les sales per ajustar les plantilles de manera òptima i assegurar que es cobreixen les necessitats de cada servei.

Des de les nostres organitzacions sindicals considerem imprescindible que aquestes mesures es duguin a terme amb celeritat per garantir el bon funcionament de totes les sales del territori. Cal assegurar unes condicions laborals dignes per als efectius i un servei adequat per a la ciutadania.

Segon.- Problemàtica a la Sala Metropolitana  Nord durant l'època estival: manca de personal i necessitat de transparència en la gestió d'hores extres.
Durant l'època estival, especialment en les festes locals, la Sala Metro nord ha experimentat diverses problemàtiques relacionades amb els dispositius de seguretat. Tot i que molts serveis al carrer s'han reforçat amb efectius addicionals, la situació a les sales ha estat ben diferent: el nombre de personal ha estat el mateix o, en alguns casos fins i tot inferior, generant una gran sobrecàrrega de feina.

Aquesta problemàtica no és exclusiva de la Sala Metro nord, sinó que s’extrapola també a la resta de sales del territori, que han viscut situacions similars durant aquest període. La manca de reforços en els equips de treball de les sales és una qüestió recurrent que cal abordar amb urgència.

Davant d’aquesta situació, s’ha fet evident la necessitat de reforçar les plantilles de totes les sales, especialment mitjançant la disponibilitat d’hores extres. No obstant això, l'assignació d'aquestes hores ha plantejat dubtes.

Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL reclamem una total transparència en el sistema d’adjudicació de les hores extres per garantir que tots els efectius tinguin les mateixes oportunitats i que el procés sigui just i obert per a tothom.

Els Caps s’han compromès a millorar la coordinació i, actualment estan treballant per garantir que aquesta transparència es porti a terme de manera efectiva. Cal assegurar un repartiment equitatiu de les hores i reforçar les plantilles de totes les sales per evitar que la situació es repeteixi en futurs dispositius.

Tercer.- Càrrega de feina
No hi ha cap protocol establert sobre com repartir la càrrega de feina entre sales quan una sala ha d'assumir conferències d'una altra regió. El procés es gestiona segons les circumstàncies del moment.

Quan una sala no té prou efectius per gestionar les conferències de la seva regió, el comandament informa el cap de torn de la sala central. Aquest, després d'avaluar la situació de les altres sales, decideix quantes conferències es poden traslladar a una altra regió.

S'incrementaran els Caps de sala de Reus, Metro Sud i Barcelona. A finals d'octubre es disposarà de números definitius sobre la manca de personal de totes les sales, la qual cosa permetrà fer ofertes per cobrir les necessitats existents.

Es reclama que un cap de sala pugui assumir les funcions de cap de torn i tingui dret a cobrar (CEV). Aquesta demanda ha estat plantejada pels comandaments de la sala i, actualment, es vol treballar per afegir aquest punt a les condicions laborals. Considerem que reconèixer aquesta responsabilitat és essencial per garantir una gestió més eficient i justa del personal.

9. Qüestions generals a totes les Sales del territori .
 
- Es reclama l'existència de problemes actuals amb els cobraments de denúncies del Servei Català del Trànsit. Actualment, aquest procés es realitza de manera llarga i ineficient, quan podria ser optimitzat mitjançant l'ús de mitjans tecnològics a peu de carretera. Els comandaments elevaran aquesta reclamació i treballaran per trobar una solució efectiva a la situació.
 
- S'obre un debat sobre la possibilitat que les sales del territori siguin classificades com a nivell 2. Actualment, el problema és que aquestes sales estan incloses dins de la família d'USC, la qual cosa impedeix fer aquesta sol·licitud fins que no s'actualitzin les famílies i es reestructurin tots els serveis i especialitats.
 
- En referència als horaris, actualment estem pendents de rebre les dades per part de la Comissaria General Tècnica, que fins ara no ha aportat aquesta informació. Hem reclamat que es posi sobre la taula la qüestió dels horaris actuals a totes les sales del territori, per tal de determinar quines mesures es volen implementar. A més, es vol reforçar les franges horàries amb més càrrega, com són les tardes, els caps de setmana i les nits.
 
Aquestes han estat les qüestions tractades en aquesta reunió. Per a més informació poseu-vos en contacte amb el vostre delegat o la vostra delegada sindical.
 
 
NÚMERO DE COMUNICAT:C-164/2024 
DATA:14 de Octubre de 2024
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies