Barcelona, 1 de maig del 2020.-
Després de llegir la Proposta de distribució dels Fons Addicionals del 0,25% i del 0,30 de la massa salarial corresponents als exercicis acumulats dels anys 2019 i 2020, presentada ahir a la Mesa General de Negociació de l’Empleat Públic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i de saber com va desenvolupar la reunió des de la Federació de Professionals de la Seguretat Pública de Catalunya (FEPOL) volem fer les següents consideracions:
Primer.- Els fons addicionals esmentats neixen del II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de condicions de treball signat l’any 2018. Aquest Acord diu literalment que cada Administració Pública, mitjançant una negociació col·lectiva prèvia, decidirà quina utilitat els hi dóna. Doncs bé, aquesta negociació sembla que no ha estat ni estarà.
Aquests darrers dies hem escoltat reiteradament com el nostre President i diversos Consellers han manifestat la importància de la cooperació entre les diferents institucions i com la imposició, d’unes determinades maneres de fer, no és el millor mitjà per afrontar les dificultats que la ciutadania de Catalunya està vivint. Però sembla que hi ha un Departament del nostre Govern (el d'Administració Pública) que no fa el que es predica: la frase que ahir més es va fer servir és “FAREM EL QUE CONSIDEREM ADIENT” i un cop van deixar clara aquesta voluntat van donar per finalitzada la reunió.
Venen temps difícils, on el Govern necessitarà de diferents actors socials per arribar a acords i fer front a uns reptes futurs que seran complicats. Amb la manera de fer de l’actual titular d’aquest Departament no s’assoliran. Aquesta és la primera raó per la qual demanem que abandoni les seves responsabilitats: la manca de visió transversal, la incapacitat de sumar voluntats i la concepció de l’Administració com un model burocràtic antic on la transparència, la participació i el rendiment de comptes estan absents.
Segon.- És fàcil ser solidari amb els diners dels demés i és pervers intentar enfrontar a diferents col·lectius per un reconeixement improvisat i oportunista. Aquesta manca de visió estratègica és el segon motiu pel qual s’ha d’apartar. No pot fer públic un reconeixement que encara no té definit un procediment clar d’assignació, el mateix text presentat, demostra una clara improvisació.
Tercer.- El tercer motiu pel qual demanem un relleu del titular del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública és que de la redacció del document es denota que no creu en allò que és públic ni en les persones treballadores que ho fan possible. Reconèixer que les baixes laborals a causa del Covid-19 s’entendran com a temps efectiu de treball és una obvietat tan gran que, la seva inclusió en el text, només es pot entendre feta per aquells que veuen la negociació col·lectiva des d’una perspectiva clientelista.
Per tot això, davant la demanda de la FEPOL a tots els sindicats amb representació en els diferents col·lectius, el Sindicat Autònom de Policia (SAP) s'adhereix plenament al comunicat emès aquesta tarda per la federació i reclamem per tant, el cessament del Conseller Puigneró al capdavant del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.
ENLLAÇ AL COMUNICAT DE LA FEPOL: clica aquí