COMUNICATS, TRÀNSIT 
Sense concurs de provisió, l’especialitat de Trànsit queda greument ferida 
Des d’ambdues organitzacions sindicals recordem que sectors com el de Vielha es troben en estat crític a l’espera de noves convocatòries d’accés a l’especialitat.   
 
Barcelona, 18 de febrer del 2025.-
 
No hi ha una ART arreu del país que no estigui greument afectada per la manca d’efectius. Cal tenir en compte que tenim la mitjana d’edat més elevada entre les especialitats del CME, donat que més del 53% dels especialistes de trànsit tenen més de 50 anys.

Aquestes són algunes xifres que descriuen la situació:
- El sector de trànsit de Móra d’Ebre (ART Terres de l’Ebre) té una mitjana de 3 efectius per escamot.
- L’ART de Terres de l’Ebre no té cap sergent/a cap de torn regional a cap dels 5 escamots.
- El sector de trànsit de Vic (ART Central) té una mitjana de 4 efectius per escamot.
- El sector de trànsit d’Igualada (ART Central) amb 3 caporals entre els 5 escamots.
- El sector de trànsit de Mataró (ART MN) disposa d’una mitjana de 4 efectius per escamot.
- El sector de trànsit de Mollet del V. (ART MN) no té cap d’unitat de l’escala intermèdia.
- El sector de trànsit d’Olot (ART Girona), amb només 4 escamots, el qual es resol amb especialistes que inicien el servei a Trànsit Girona (60 km) i a Trànsit Borrassà (50 km).

Aquests són alguns exemples, però pel que fa al nombre d’efectius, l’exemple específic més sagnant és el del sector de trànsit de Vielha (ART Pirineu Occidental), on només hi ha 11 efectius a escamot i 2 efectius més a les oficines del sector.

Aquestes dades constaten, pel que fa a RH, la greu precarietat que pateix, avui dia, l’especialitat de Trànsit en conjunt. Crisi que es veurà agreujada, a curt termini, si la Prefectura i el Departament d’Interior no convoquen, a curt o mitjà termini, concursos de provisió de llocs de treball per la nostra especialitat amb l’objectiu d’augmentar la plantilla i rejovenir-la. En definitiva, cada any que es demori l’augment d’efectius, l’especialitat disminueix i la càrrega de treball augmenta entre els que resten.

Aquest ajornament també provoca un envelliment de la plantilla. No cal explicar les conseqüències negatives d’aquest envelliment. Per tant, no convocar concursos de provisió va en detriment de la prevenció i la seguretat viària de la qual som garants.

Com ja va passar fa anys, correm el risc de ferir de mort l’especialitat de Trànsit.  Les organitzacions SAP-FEPOL i SME-FEPOL però, vam aconseguir revertir-ho en aquell moment. Ara no sabem si tornarem a tenir la possibilitat de fer-ho. Per això volem revertir la situació abans d’arribar a un punt de no retorn.

(1) Són imprescindibles concursos de provisió amb unes bases que ajudin a rejovenir l’especialitat i si s’escau,  obrir la porta a l’especialitat als companys i companyes que estan en pràctiques. (2) Calen oferiments adreçats a “històrics” de l’especialitat, precedits de concursos de mobilitat interna a l’especialitat i (3) cal obrir la possibilitat, tal i com ja es fa a Ordre Públic i a Investigació, a la incorporació temporal a l’especialitat de professionals que no hagin aprovat cap concurs oposició de provisió de llocs de treball de la nostra especialitat ni tinguin el curs fet, a l’espera això sí, de fer-ho a la següent convocatòria.
    
NÚMERO DE COMUNICAT:C-15/2025 
DATA:18 de Febrer de 2025
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies