Patrulles de paisà i en motocicleta com a únics referents policials de trànsit a les vies ràpides
La nostra organització ha denunciat que les deficiències en parc mòbil estan provocant la planificació com a úniques patrulles de trànsit, de dotacions de paisà i en motocicleta la qual cosa posa en risc als efectius policials ja que els impedeix fer-se visibles en assistències a accidents de trànsit.
Barcelona, 30 de novembre del 2022.-
La Secció Sindical de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) ha denunciat per activa i per passiva, la manca de vehicles que pateix el cos de mossos d’esquadra en general i la nostra especialitat en particular.
Així mateix, en els darrers mesos ens hem vist obligats a denunciar que, per manca de parc mòbil, algunes dotacions de trànsit que realitzen el servei de paisà han resultat els únics referents policials a les vies ràpides del territori que cobreixen, la qual cosa es ve produint també, amb dotacions planificades amb motocicleta.
A tall d’exemple mostrem una imatge (prou significativa) d'un accident de trànsit. Altres imatges de diferents jornades de treball, a la mateixa via ràpida (A2 àmbit territorial ART Metropolitana Sud s'han enviat a la Subdirecció general de recursos humans en un escrit registrat avui, com a mostra del que avui hem de tornar a denunciar.
Si la nostra organització sindical ha reclamat reiteradament la necessitat de garantir la seguretat dels efectius policials de trànsit ha estat perquè sabíem que treballaven (per absència de vehicles logotipats) o bé amb vehicles de paisà o bé, amb motocicletes.
Malgrat fins i tot se’ns ha negat el que denunciem, amb les imatges que hem adreçat a l'Administració és innegable i queda acreditat que a dia d’avui, s’exposa molt clarament la seguretat dels especialistes.
Tal i com s’aprecia, o millor dit tal i com NO s’aprecia, el vehicle policial de la fotografia resulta pràcticament imperceptibles per a la resta d’usuaris de les vies. Fins i tot ampliant la imatge és inapreciable la senyalització lluminosa prioritària (també la sonora) tant necessària en la senyalització dels accidents.
Aquests extrems, i per la impossibilitat de fer-se visibles, d’advertir de la nostra presència, així com també d’un perill greu, des del SAP-FEPOL considerem que s’està exposant greument als especialistes de poder ser envestits o atropellats per la resta d’usuaris de les vies ràpides.
Ni és un joc, ni volem anar contra ningú! Però des de la Secció sindical de l’especialitat de trànsit del SAP-FEPOL considerem irresponsable la situació que amb aquest l'escrit presentat avui hem traslladat a l'Administració. Hem denunciat de manera constant les precarietats laborals que patim, la manca d’uniformitat i la manca de recursos. Però ens veiem darrerament en l’obligació, de denunciar la “insegura planificació” que es fa, en quan a les vies i franges horàries, arran de l’insuficient parc mòbil.
Per tots els extrems esmentats, des de la nostra organització sindical hem reclamat que es donin les ordres oportunes per tal que (apel·lant a la seguretat dels efectius policials i a la prevenció viària) es busquin les alternatives suficients que evitin la planificació de vehicles de paisà o motocicletes (com a úniques dotacions d’un sector) ja que, a part de no ser visibles, no porten el material suficient com per senyalitzar de manera suficient un accident o incident viari, i menys a vies principals i en torn de nit.