SAP.FEPOL denuncia, a traves d'un escrit a la SGRH, que hi ha vehicles de trànsit logotipats , en un estat lamentable i que i estan assegurats a tercers.
Barcelona, 3 d'agost del 2022-.
SAP-FEPOL ha denunciat en un. escrit adreçat a la SGRH que els vehicles de trànsit logotipats vells, en mal estat i que tenien entre 300.000 km i 450.000 quilòmetres quan van ser adquirits a l'empresa de rènting, avui dia no funcionen, no es reparen, es volen retornar i estan assegurats a tercers.
En efecte, hem denunciat moltes vegades tant l'estat dels vehicles de l'especialitat com a conseqüència de no fer la licitació quan tocava, la compra de vehicles vells, en mal estat i que tenien entre 300.000 km i 450.000 quilòmetres.
SAP-FEPOL ja va advertir, al Consell de la Policia del 19 d'abril d'enguany, que la despesa en arreglar aquests vehicles seria elevadíssima.
En aquest sentit, el Subdirector General d'Administració i Serveis va manifestar que l'Administració havia incrementat el pressupost pel manteniment dels vehicles adquirits, increment que ara es demostra del tot insuficient i, malauradament, ens dona la raó, ja que serveis d'administració, com el de la RP MN, cancel·len la reparació de vehicles per falta de saldo al taller autoritzat avisant als sectors de trànsit que no portin els vehicles fins a nova ordre.
SAP-FEPOL va preveure, ja a l'abril, que els vehicles no aguantarien i que l'adquisició que s'estava realitzant era ineficient i injustificable, en menys de tres mesos, tal com dèiem, hem tingut coneixement que s'està intentant convèncer l'empresa de rènting que retorni els diners de certs vehicles pel seu estat.
Esperem que un d'ells sigui el Seat León CME-2040, d’abril del 2016, assignat al sector de Mollet del Vallès, on ja vam denunciar que sobrepassava, en el moment de la compra, els 315.000 quilòmetres (perquè el seu ús havia estat reduït a causa de les més de trenta-tres avaries que havia patit). Vehicle que, des de feia dos anys i mig (des del 25/10/2019) havia tingut onze avaries de motor sense que a mes d'abril s'hagués solucionat el problema i, que estava a l'espera d’un canvi de motor.
Però, l'última informació que hem rebut, respecte al precari parc mòbil que va ser adquirit, és que aquests cotxes, amb els quals la possibilitat de tenir un incident o accident és molt superior que amb un vehicle nou, no tenen, com la resta, l'assegurança a tot risc.
Ben al contrari, l'assegurança és a tercers, amb el perjudici que implica, no només per les persones especialistes que circulen amb aquests vehicles, també l'inconvenient econòmic que comporta pel Departament que la companyia asseguradora no empari les reparacions en el cas d'accidents propis o amb tercers, quan el vehicle sigui sostret.
SAP-FEPOL sol·licita que es doni les ordres necessàries, oportunes i precises perquè, es faci un estudi seriós i en profunditat de cada vehicle que es va adquirir, que es prenguin les decisions més garants possibles amb l'objecte de maximitzar la seguretat i el benestar dels/de les agents i de la resta de persones usuàries de la via i l'efectivitat del servei en carretera i, per una altra banda, es modifiquin les pòlisses de les seves assegurances augmentant la seva cobertura a tot risc.