ESCRITS, TRÀNSIT 
Preocupació amb els cascs de trànsit 
Hem sol·licitat, a través d'un escrit adreçat a la SGRH, que es doni resposta com més aviat millor a les nostres inquietuds i preocupacions relacionades a qüestions relacionades amb els cascs de trànsit.         
 
Barcelona, 3 d'agost de 2022-.
Recentment s’ha donat l’ordre de recollir els cascs caducats SHOEI a les persones motoristes de trànsit per fer-los una inspecció tècnica i considerar validar i prorrogar la seva viabilitat i garantia, com a mínim, 1 any més, i també els cascs caducats SCHUBERTH, per retirar-los definitivament.

SAP-FEPOL no està d’acord amb aquesta mesura, en tant que considerem que és una nova manera d’intentar donar una solució “in extremis”, com va passar amb el parc mòbil, al greu dèficit de cascs en condicions que tenim perquè no es va incoar, quan tocava, la licitació per comprar-ne de nous. Licitació que es va iniciar després que SAP-FEPOL va denunciar, el novembre de l’any 2021, que al setembre del 2022 més del 70% dels motoristes de l’especialitat tindrien els cascs caducats.

Tenim dubtes significatius sobre aquest procés de revisions per ampliar i prorrogar la caducitat i la garantia dels cascos de motorista i, per tant, sol•licitem que ens remeteu informació més detallada sobre aquestes revisions.

Les qüestions ens preocupen són: 

PRIMER-. Com i qui farà aquesta inspecció?
Cal tenir en compte que les mateixes marques dels cascs que tenim estan en contra d’ampliar la seva vida útil, caducitat i garantia.
Som coneixedors/res que aquests cascs s’envien a l’empresa CORVER, S.A., a la seva seu de Gavà, empresa que a la seva pròpia pàgina web es manifesta com a distribuïdora i comercialitzadora descrivint la seva activitat: “CORVER, S.A. se dedica a la importación y distribución en exclusiva para el mercado español de productos, accessoris y recambios para motocicletas y motoristas...representando siempre a las marcas Nº1 del mundo de accesorios como SHOEI...

SEGON-. Per què s’ha pres aquesta decisió ara?
Fa temps que SAP-FEPOL està denunciant la problemàtica amb els cascs. Cal arribar a una situació agònica per, com va passar amb les xenons i els pèntax, començar a fer moviments per oferir solucions que, com a poc, poden anar en detriment de la integritat física de les persones especialistes?
Un EPI ha d’estar en condicions òptimes, fet que només poden garantir les empreses fabricants dels cascs.

TERCER-. Perquè es fa una inspecció dels cascos ara i no en altres circumstàncies on les marques exigeixen fer-la i no s’actua en conseqüència, per exemple, quan un especialista té un accident de moto i el casc rep cops importants?
Temem que la resposta sigui que aquest tipus d’inspecció donaria com a resultat el canvi immediat dels cascs per la seguretat del motorista i en aquests moments preval prorrogar la vida útil dels mateixos.
En cas de ser així, què seria prioritari, la seguretat dels especialistes o la viabilitat del servei ordinari en l’ús de les motocicletes?

QUART-. En el cas que s’aconsegueixi una pròrroga de la garantia i la via útil de cada casc SHOEI, s’entregarà a cada especialista un informe pericial documentat oficialment per la mateixa empresa fabricant per a cada casc inspeccionat i validat?
Què passarà amb els motoristes que se’ls ha retirat definitivament el casc SCHUBERTH? Se’ls dotarà d’un nou casc per poder desenvolupar la seva feina amb normalitat? 

CINQUÈ-. Què ha passat al concurs de provisió de cascs?
Perquè la marca SCHUBERTH ha impugnat el concurs? Quin és el motiu de la impugnació?
SISÈ-. Quan tenen previst incoar una nova licitació per l’adquisició de nous cascs de motorista?

Aíxí doncs, hem sol·licitat a la SGRH que es doni resposta com més aviat millor a les nostres inquietuds i preocupacions relacionades en uns dels principals eixos vertebrals de la nostra feina, la salut i la seguretat laboral dels nostres agents de trànsit.
 
NÚMERO DE COMUNICAT:E-60/2022 
DATA:3 de Agost de 2022
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies