Després que la nostra organització sindical iniciés en solitari i liderés la campanya FORA EL Q10!, avui s'ha signat l'acord que permet als especialistes gaudir del Q5
Barcelona, 3 de desembre del 2018.-
Avui finalment s’ha signat l’acord que permetrà el canvi de quadrant a l’especialitat de trànsit. Un acord que
SAP-FEPOL portava reclamant des feia 18 anys i un acord que ha estat fruit d’una reivindicació liderada (fins i tot en solitari) per la nostra organització sindical amb la campanya
FORA EL Q10!
Si bé és cert que la proposta inicial de la nostra organització sindical era l’
R3 Garant, per considerar-la menys traumàtica al preveure l’R3 entre setmana a la setmana posterior de tardes, l’Acord final no dista molt d’aquesta.
Primer.- Aquesta serà la nova seqüència amb les franges d’incorporació:
- Matí (de dilluns a divendres): entrada de 06:00 a 07:00
- Tarda (de dilluns a divendres): entrada de 14:00 a 15:00
- Nit (de dilluns a divendres): entrada de 22:00 a 23:00
- Dia - cap de setmana: entrada de 06:00 a 08:00
- Tarda / nit - cap de setmana: entrada de 18:00 a 20:00.
Segon.- Què aconseguim amb aquest acord:
- Més conciliació de la vida familiar amb la laboral ja que reduïm cinc (5) o sis (6) caps de setmanes de treball l’any, que els podrem gaudir amb les nostres famílies.
- Més estabilitat horària amb una reducció considerable del romanent que passarà a oscil·lar entre les 20 i les 38 hores anuals. Això provocarà que l’horari orientatiu anual quedi pràcticament tancat ja que en el pitjor dels casos, només ens podran afegir un màxim de quatre (4) jornades laborals de 8h 30’ de romanent a l’any policial.
- Beneficis per la salut ja que amb aquest nou horari es reduiran el nombre de nits ja que durant la setmana de reforç, s’incrementaran els torns de matí i tarda.
- S’equipara l’horari a les Unitats de Seguretat Ciutadana ja que, amb la incorporació d’una de les esmenes presentades per SAP-FEPOL en el darrer tram de la negociació el 21 de novembre (registre 0716/971/2018) s’han reduït les franges d’incorporació a la meitat, respecte a les que teníem des del 2003.
- S’incrementen les garanties en quan a estabilitat horària, tal i com també defensava SAP-FEPOL en el mateix escrit de 21 de novembre. I per què?
-
- Perquè quan la setmana de reforç (R) s’iniciï en torn matins haurà d’acabar en torn dia (D) el cap de setmana.
-
- Perquè quan la setmana de reforç (R) s’iniciï en torn tarda (T) haurà d’acabar en torn Tarda / Nit (T/N) el cap de setmana.
-
- Perquè quan la setmana de reforç (R) s’iniciï en torn nit (N) haurà d’acabar en torn Tarda / Nit (T/N) el cap de setmana.
- Pels sectors del Pirineu que actualment gaudeixen el 7x7 i no vulguin canviar d’horari, podran continuar fent el mateix.
- S’assegura un repartiment equitatiu del torn de nit (N) pels mateixos membres d’un mateix escamot, voluntarietats a banda.
- Increment de la possibilitat de poder fer serveis remunerats ja que, amb la desaparició de l’R3 es podran amb serveis extraordinaris, aquells serveis que a dia d’avui s’estan cobrint d’ordinari.
Des de
SAP-FEPOL considerem que avui s’ha signat un bon acord per als efectius de trànsit i podem dir que tots junts hem fet història al retirar de les nostres vides un quadrant que feia 18 anys que volíem canviar.
Així mateix posem en valor el fet que pràcticament totes les organitzacions sindicals hagin signat aquest acord. Només USPAC no ha signat un acord que millora i molt com veieu, les condicions laborals de l’especialitat. No entenem el per què d’aquesta negativa i no entenem el per què ni tant sols han volgut participar en un procés de negociació que ha donat peu a l’acord signat avui.
Per tant, novament
SAP-FEPOL ha tornat a demostrar ser el sindicat referent de l’especialitat i ha demostrat ser, ja sigui amb campanyes sindicals com amb propostes de millora, particularment essencials en la millora del quadrant de trànsit.