Allargar la vida útil dels vehicles posa en perill la seguretat viària i dels/de les agents
Com a conseqüència derivada de la precarietat del parc mòbil existent a trànsit, es posa en perill la salut i la seguretat dels/de les agents de trànsit així com de la resta de persones que circulin per carretera. En un escrit adreçat a la SGRH, sol·licitem no allargar la vida útil dels vehicles i cercar alternatives.
Barcelona, 2 d'agost del 2022-.
El dèficit pressupostari dels últims exercicis, unit a la manca de previsió, ha provocat un gravíssim dèficit de parc mòbil.
Els vehicles que encara resisteixen es troben envellits i malmesos. Aquesta situació límit perjudica el servei preventiu i la seguretat viària que les persones especialistes de trànsit estem obligades a oferir als usuaris i usuàries de les vies públiques catalanes.
Així mateix, però, hi ha una altra greu conseqüència derivada de la precarietat del parc mòbil existent: no disposar de vehicles en condicions posa en perill la salut i la seguretat dels/de les agents de trànsit així com de la resta de persones que circulin per carretera.
En aquest sentit, volem assenyalar:
PRIMER-. Ens preguntem com és possible que, per intentar allargar la vida útil de l’escàs parc mòbil que tenim, s’obligui els efectius a patrullar amb motocicleta amb les elevadíssimes temperatures que tenim cada estiu, més encara en episodis d’onades de calor com les que estem patint.
SEGON-. De la mateixa manera, ens preguntem com és possible que s’utilitzi la motocicleta a vies principals com a autovies i autopistes, i vehicles no logotipats espiell, en altres autovies i autopistes, i que aquests siguin els vehicles referents i únics, en comptes d’utilitzar vehicles logotipats?
El mateix podríem assenyalar sobre el torn de nit, on obliguen els/les especialistes a patrullar amb vehicle no logotipat espiell, com a referent i únic.
Quina seguretat, visibilitat oferim i tenim en cas d’accident a aquestes vies?
En definitiva: com és possible que per intentar allargar la vida útil de l’escàs i precari parc mòbil que tenim, s’oblidin d’allò que ha d’ésser primera premissa inapel•lable, la seguretat i la salut? No som màquines ni robots, i com a tal, poder cometre errades mortals si no se’ns dota d’eines segures per poder treballar.
SAP-FEPOL ha sol·licitat, doncs, que es doni les ordres oportunes per evitar aquesta greu disfunció a l’ART MS i prioritzar la salut i seguretat de les persones especialistes del trànsit i de la resta d’usuaris de les vies públiques catalanes.
Hi ha altres maneres de protegir els vehicles i hi ha altres formes de planificar el servei diari amb l’estat del nostre parc mòbil. També es poden demanar vehicles a altres unitats operatives del nostre cos.
Existeixen alternatives, però mai pot ser una opció posar en risc la nostra salut, la nostra seguretat i, sobretot, la prevenció i seguretat viària.