Les dotacions de trànsit obligades a immobilitzar vehicles amb cinta abalisadora per la manca de paranys mecànics
La manca d'aquest material està provocant que els efectius policials de trànsit immobilitzin vehicles únicament amb la retirada de la documentació i amb cinta abalissadora. Unes maneres que no poden garantir que el vehicle denunciat deixi de circular per la via, suposant així un risc per a la seguretat del trànsit
Barcelona, 15 de maig del 2023.-
No és la primera vegada que en un comunicat, el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i la seva Secció sindical de trànsit denuncien mancances de material. No creiem tampoc que aquesta tampoc serà la darrera.
En aquesta ocasió, la nostra organització sindical ha de denunciar una mancança greu de paranys mecànics que permeti dur amb garanties, les immobilitzacions de vehicles els conductors dels quals han hagut de ser denunciats.
I és que, des del SAP-FEPOL hem tingut coneixement que a dia d’avui, les persones membres del cos de mossos d’esquadra de l’especialitat de trànsit estan immobilitzant vehicles sense el material necessari que garanteixi que aquest no segueixi la seva marxa.
Més concretament, els i les especialistes de trànsit del cos s’han de buscar la vida fruit de la falta de paranys mecànics, arribant a immobilitzar fins i tot els vehicles manifestant-ho verbalment a la persona que el condueix, a qui se li retira la documentació i se li precinta el vehicle amb abalisadora.
La nostra organització sindical ha vingut denunciant reiteradament el que considerem un abandonament de l’especialitat. Farts de presentar escrits que finalment resulten estèrils (com han estat per exemple els del concurs de trànsit), en aquesta ocasió hem d’elevar la queixa per la manca d’un material imprescindible que permeti assegurar la seguretat del trànsit a les carreteres, com son els paranys mecànics.
A tall d’exemple el dijous 27 d’abril, mentre que el sector de trànsit de Girona només tenia un sol parany lliure, no en tenia cap el sector de Borrassà els efectius del qual van haver de retirar paranys que ja tenien col·locats a altres vehicles infractors, a fi de poder garantir l’estoc durant el servei.
Mentrestant, altres sectors de trànsit com el de la Metropolitana Nord, Tarragona o Metropolitana Sud, com a conseqüència d’aquest material, immobilitzen els vehicles únicament amb la retirada de la documentació als seus conductors. Aquests extrems, no ofereixen les mateixes garanties que si la immobilització es realitzés amb la col·locació dels paranys cosa que, pot arribar a suposar un risc per a la seguretat del trànsit.
Per tot plegat la nostra organització sindical considera imprescindible que la Direcció general de la policia faci les gestions oportunes de manera immediata a fi de garantir a totes les Àrees de trànsit, un estoc suficient de paranys mecànics que garanteixin les immobilitzacions de vehicles, més quan recordem, aquestes es realitzen quan (ja sigui el turisme o la persona que el condueix) no estan en condicions de seguir la marxa per resultar un risc per a la seguretat i resta d’usuaris de les vies.