COMUNICATS, TRÀNSIT 
Dispositiu de Trànsit per la Revetlla de Sant Joan: excedent d’efectius i manca de vehicles 
Aquesta nit s'han convocat a treballar a una quantitat d'especialistes, alguns dels quals no disposaran de vehicle per fer front al dispositiu de la Revetlla de Sant Joan. Alguns sectors com els de Mollet o Mataró, entre turismes, furgonetes o 4x4, només tenen dos vehicles per a tota la comissaria. 
 
Barcelona, 23 de juny de 2022.-
 
Ja tenim un nou estiu, una nova revetlla de Sant Joan i com no podria ser d’una altra manera, en prevenció de la seguretat viària, avui s’han convocat a treballar per cobrir el dispositiu de trànsit, una quantitat important d’efectius policials.

No obstant, els efectius policials de l’especialitat de trànsit es trobaran de nou amb la crua realitat respecte el seu parc mòbil i per tant, es veuran obligats a sortir en grups de fins a cinc policies, en un sol vehicle.

Tal i com de manera reiterada ha vingut denunciant la Secció Sindical de Trànsit del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) la situació del parc mòbil és insostenible. Que els efectius policials del torn entrant hagin d’esperar a l’arribada dels efectius dels que surten està provocant que els vehicles (alguns d’ells nous) no tinguin descans i que per tant, circulin les 24 hores dels 365 dies de l’any.

A tall d’exemple, el número de vehicles de quatre rodes (turismes + furgonetes + 4x4) que tenen alguns sectors és molt preocupant. Mollet amb únicament dos vehicles, Mataró també amb dos, Cerdanyola del Vallès amb quatre, Sant Feliu de Llobregat amb nou i especialment Vilafranca amb dos (cedits per altres destinacions) son alguns exemples de la situació crítica que pateix trànsit.

Una situació, que es complica més encara, si les condicions climatològiques son adverses, en tant que amb elevades temperatures o amb pluja, el patrullatge amb motocicleta és inviable.

De nou i per segona vegada, el Departament d’Interior ha hagut de comprar vehicles vells, passats tots ells de quilòmetres i alguns en molt mal estat, per intentar disminuir l’impacte negatiu que, les deficiències denunciades per SAP-FEPOL respecte el parc mòbil, té sobre el servei públic de seguretat.

El cos de mossos d’esquadra és garant de la seguretat i l’especialitat de trànsit ho és de la prevenció a la xarxa viària catalana. No obstant, el cos de mossos d’esquadra no podrà estar a l’alçada fins que tingui un parc mòbil suficient que permeti deixar descansar els vehicles i anar rotant la seva utilització.

Per tant seguim reiterant la necessitat d’actuar amb diligència per revertir aquesta situació. Per cert! El passat 13 de juny i en previsió del que ens venia a sobre, la nostra organització sindical reclamava l’homologació dels vehicles posteriors de les XENON per poder-se ocupar durant la circulació. Una demanda que ja s’havia fet l’abril del 2021. Avui encara seguim esperant resposta.
 
NÚMERO DE COMUNICAT:C-118/2022 
DATA:23 de Juny de 2022
a les xarxes (segueix-nos)
 
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies